محسن جعفری نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این آتش سوزی ها مناطق حفاظت شده شهرستان های بویراحمد، دنا، بهمئی و گچساران طعمه حریق شد.
وی بیان کرد: تغییر اقلیم و خشکسالی ها بر وقوع آتش سوزی‌ها تاثیر گذار بوده و آمادگی برای مقابله با آتش سوزی‌ها ضروری است.
جعفری نژاد تصریح کرد: گردشگران ازمهمترین دلایل روشن شدن آتش در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی بیان کرد: زغال گیری در بسیاری از مناطق به یک موضوع بحران زا تبدیل شده است و آتش زدن کاه و کلش نیز از دیگر عوامل آتش سوزی است.
وی افزود: سخت گذر بودن جاده‌های دسترسی در مناطق طبیعی و جنگل‌ها از مشکلات اطفای حریق در مناطق حفاظت شده این استان است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود تجهیزات و نیروی انسانی از دیگران مشکلات حوزه محیط زیست این استان بوده که نیازمند توجه بیشتری است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.