به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دستگاه های اجرایی، مردم، اصناف و فعالان بخش خصوصی استان در این زمینه با تمامی توان وارد عرصه شده و همکاری کنند.
وی افزود: به زودی یک گروه از متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از مکان اسکان و پذیرایی از زائران حسینی این استان در مرز شلمچه به منظور تعیین نیازمندی های آن اعزام خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تهیه و تدوین یک برنامه زمان بندی برای تأمین زیرساخت های مورد نیاز در مکان اسکان و پذیرایی از زائران حسینی این استان در مرز شلمچه ضروری است.
فیلی عنوان کرد: آیین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یک حرکت مهم مذهبی و سیاسی باید امسال به طرز باشکوه و با حضور گسترده مردم نقاط مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
وی ابراز داشت: نقاط ضعف و قوت سال های قبل اسکان و پذیرایی از زائران شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی باید احصا و امسال مدنظر قرار گیرد.
رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس اعلام ستاد عتبات عالیات کشور تأمین زیرساخت ها در مکان های اسکان و پذیرایی از زائران حسینی در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه و موکب های مستقر در مسیر شهرهای نجف اشرف و کربلا بر عهده معاونت عمرانی استانداری هاست.
سید فرج الله نظرپور اظهار داشت: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد مسیر تردد زائران چند استان کشور در آیین پیاده روی اربعین حسینی است باید تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی مطلوب از آنها اندیشیده شود.
وی افزود: پس از رایزنی ها و مکاتبه های لازم یک هکتار و 140 مترمربع زمین در مرز شلمچه برای اسکان و پذیرایی از زائران شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی اختصاص داده شد.
رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون اقدام هایی برای تأمین زیرساخت های لازم از جمله سرویس بهداشتی و نمازخانه در این مکان توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شده است.
نظرپور عنوان کرد: این زیرساخت ها به دلیل حضور چشمگیر زائران حسینی از کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور در آن ناکافی است و باید توسعه پیدا کند.
وی ابراز داشت: باید تا شهریور امسال زیرساخت های مورد نیاز در این مکان به طور کامل و با همکاری همه جانبه دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تأمین شود.
نظرپور گفت: کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی سال قبل 27 موکب در مسیر شهرهای نجف اشرف و کربلا داشت که پیش بینی می شود این تعداد امسال افزایش یابد.
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده مالی باید موکب های کهگیلویه و بویراحمد دارای حساب بانکی نزد شعبه های بانک انصار این استان باشند.
نظرپور با اشاره به نظارت جدی بر فعالیت موکب های کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مسئولان موکب های این استان نیز پس از اربعین حسینی امسال ملزم به ارائه گزارش در مورد نحوه هزینه کردن اعتبارات هستند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: انتظار می رود که مدیران اجرایی این استان حضور بیشتری در نشست های ستاد مهم اربعین حسینی استان داشته باشند.
سید حسین کاظمی اظهار داشت: تا اواخر شهریور امسال باید هر 15 روز یکبار گزارش عملکرد و فعالیت های ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد در مورد آیین پیاده روی اربعین امسال به ستاد مرکزی در تهران ارائه شود.
وی افزود: مکان اسکان و پذیرایی از زائران حسینی کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه نیازمند تأمین برخی زیرساخت ها از جمله وضوخانه، سالن استراحت، آشپرخانه، روشنایی، آب آشامیدنی، پارکینگ و دستگاه خودپرداز است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.