به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 16 موکب به مدت 20 روز در مسیر تردد زائران شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی سال جاری مستقر می‌شود.
وی افزود: پنج هزار نفر در مرز شلمچه و سه هزار نفر نیز در نجف اشرف در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در این تعداد موکب پذیرایی خواهند شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نام نویسی از متقاضیان شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی در این استان از اول شهریور سال جاری آغاز شده و تا 2 روز قبل از اربعین (16 آبان) نیز ادامه دارد.
نیک اقبالی عنوان کرد: این نام نویسی از طریق سامانه «سماح» به نشانی اینترنتی http://samah.haj.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی فعال کهگیلویه و بویراحمد که در سامانه جامع کارگزاران اعلام آمادگی کرده‌اند انجام خواهد شد.
وی ابراز داشت: تاکنون افزون بر 550 نفر در کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی از این 2 طریق نام نویسی کرده‌اند.
نیک اقبالی عنوان کرد: ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته افزون بر 12 هزار نفر از مردم این استان را برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی اعزام کرد.
وی ابراز داشت: زمینی به مساحت یک هکتار در مرز شلمچه برای پشتیبانی و اسکان زائران اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.
نیک اقبالی گفت: اربعین حسینی به‌عنوان بزرگترین نمایش اجتماع ملی، منطقه‌ای و جهانی است که سبب ایجاد مودت و دوستی هر چه بیشتر بین مسلمانان ایران و دیگر کشورهای جهان می‌شود.
مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی است که در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نِژاد
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.