به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با توجه به شعار سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال باید مسائلی شامل اشتغالزایی و رونق تولید از اولویت‌های اصلی مسئولان اجرایی، نهادهای دولتی و بانک‌های عامل این استان باشد.
وی افزود: به دلیل محدودیت منابع مالی بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد لازم است واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در این استان غربالگری و اولویت بندی شده و تنها به تولیدکنندگان دارای اهلیت و صلاحیت پرداخت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهم‌ترین دلایل محدودیت منابع مالی بانک‌های عامل این استان شامل پس انداز اندک مردم و پایین بودن مشارکت آنان در فعالیت‌های اقتصادی است که چنین مشکلاتی منجر به کاهش قدرت پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها شده است.
احمدی عنوان کرد: وضعیت بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ میزان منابع مالی و قدرت اعطای تسهیلات رونق تولید تحلیل شود تا توقع پرداخت تسهیلات از هر بانک شامل دولتی، دولتی تخصصی، تجاری و خصوصی بر اساس توان آن باشد.
وی ابراز داشت: نتیجه تسهیلات پرداختی رونق تولید توسط بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد، تعداد اشتغالزایی و واحدهای خارج شده از رکود پس از اعطای آنها بررسی و در نشست بعدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد بانک‌های عامل این استان در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید رصد شده و با هر بانکی که کوتاهی کند برخورد خواهد شد.
احمدی خواستار تعیین دلایل خارج نشدن برخی واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد از رکود با وجود دریافت تسهیلات رونق تولید شد و اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم یک مهلت 15 روزه به واحدهایی که توانایی پرداخت بدهی ناشی از هزینه‌های آب، برق و یا گاز را ندارند داده شود.
پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت در سال جاری 500 هزار میلیارد ریال در قالب بسته‌های اشتغال و رونق تولید تخصیص داده است، گفت: سهم استان در این زمینه 15 هزار میلیارد ریال است.
مجید محنایی افزود: حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
در سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
بخش عمده‌ای از این اعتبار به صنایع کوچک استان اختصاص خواهد یافت.
96 درصد از واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال این استان در بخش صنایع کوچک است.
هم‌اینک حدود 290 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.