کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 700هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع است.
به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز جمعه در جشن سبز گاز رسانی به شهرستان گچساران در روستای آبریگون از توابع دهستان بویراحمد گرمسیری اظهار داشت: هم اینک عملیات گازسانی به 120 روستای و 2 شهر در این استان (قلعه ریسی و دشموک) در دست اجراست.
وی طول شبکه گازرسانی به قلعه رئیسی را 73 کیلومتر و دیشموک را 90 کیلومتر ذکر کرد و افزود: 160 روستا در حریم 15 کیلومتری این 2 شهر در فاز دوم، گازرسانی خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: بیش از یکهزار و 700 خانوار با بهره برداری از این طرح در شهرهای قلعه رییسی و دیشموک در این استان از نعمت گاز برخوردار می شود.
خادمی تصریح کرد: با توجه به تولید بیش از 20 درصد نفت و گاز کشور در گچساران و منابع غنی جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد گاز رسانی به روستاهای این استان ضروری است.
وی تصریح کرد: هم اکنون برخی از مناطق شهرهای کهگیلویه، باشت و بویراحمد نیاز به گازرسانی دارد که با توجه به ذخایر جنگلی این مناطق از مسئولان کشوری انتظار می رود که برای اجرای گازرسانی در این استان همکاری لازم را داشته باشند.
خادمی اظهار داشت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان، دولت تدبیر و امید توانست بخش زیرساخت‌های رفاهی در مناطق روستایی موفق باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه زیرساخت های روستایی در اولویت دولت یازدهم بوده و در این راستا ارتقای امکانات دسترسی روستاها از مهمترین برنامه های عمرانی در این استان است.
خادمی ابراز کرد: هم اینک بیش از 62 روستای بالای 20 خانوار شهرستان گچساران از نعمت گاز برخوردارند.
وی ادامه داد: 23 هزار و 500 خانوار در این روستاها سکونت دارند
خبرنگار : فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.