شاهرخ کناری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پراکندگی، سخت گذر بودن و محرومیت بسیاری از روستاهای بویراحمد، اظهار کرد: در مناطق روستایی این شهرستان با وجود خدمات ارزنده ولی به دلیل عمق محرومیت های بر جای مانده از گذشته هنوز خدمات رسانی برای مردم قابل محسوس نیست.
وی ادامه داد: بیش از 600 روستای دارای سکنه در شهرستان بویراحمد وجود دارد که حدود نیمی از آنها زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
کناری یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات روستاهای شهرستان بویراحمد نبود جاده ارتباطی مناسب است که با رفع این معضل ارائه خدمات در سایر حوزه ها نیز تسهیل خواهد شد.
کناری تصریح کرد: از مجموع یک هزار و 713 کیلومتر جاده ارتباطی موجود در شهرستان بویراحمد حدود یک هزار و 263 کیلومتر روستایی است.
وی بیان کرد: بروز پدیده خشکسالی و کم آبی ، ضعف زیرساخت های ارتباطی، مغفول ماندن ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری و خلاء حمایت های سرمایه گذاری با وجود ظرفیت های بالقوه از دیگر چالش ها و مشکلات فراروی روستاییان این شهرستان است.
کناری یکی دیگر از چالش های فراروی روستاهای این شهرستان از جمله مناطق پیرامونی و اقماری شهر یاسوج را وجود حاشیه نشینی در سررود شمالی و جنوبی ذکر کرد و گفت: ساماندهی و رفع این مشکلات زیربنایی نیازمند همکاری و تامین اعتبارات کلان است.
وی با اشاره به وظایف و کارکرد دهیاران به عنوان نمایندگان اجرایی دولت در سطح روستا ها نیز گفت: هر کار عمرانی و خدماتی در روستاها باید با هماهنگی و نظارت دقیق، کارشناسی و اصولی دهیاری ها انجام شود.
فرماندار بویراحمد گفت: مردم در برخی روستاها از دهیاران گلایه دارند که بدون شک با دهیارانی که نتوانند رضایت عمومی مردم را جلب کنند و یا کم کار و یا قانون گریزند با قاطعیت برخورد خواهد شد.
وی قانون گرایی و پرهیز از نگاه های منفعت طلبانه ، قوم گرایانه و طایفه ای را از جمله وظایف مهم دهیاران دانست و گفت: برخی دهیاران به جای آنکه رافع مشکلات و دغدغه های مردم باشند خود مشکل ساز شده اند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توسعه پایدار در روستاها را همچنان به عنوان یک اولویت سرلوحه برنامه های خود قرار داده است، افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها باید بتوانند از این فرصت بهره لازم را ببرند.
کناری گفت: دهیاران به عنوان مجریان سیاست‌های دولت در روستاها وظیفه دارند مشکلات و کمبودهای روستای خود را با دقت بررسی کرده و با جذب اعتبارات در راستای حل مشکلات و جلب رضایت مردم و روستاییان گام بردارند.
شهرستان بویراحمد با 250 هزار نفر جمعیت دارای چهار بخش شامل کبگیان، مرکزی، لوداب و مارگون و بیش از 600 روستای دارای سکنه است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.