به گزارش شنبه شب روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمود واعظی در شورای اداری سرایان افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید 45 میلیارد ریال صرف توسعه شبکه تلفن ثابت ،دیتا و نسل 3 و 4 تلفن همراه در این شهرستان کرده است.
وی بیان کرد: با 38میلیارد ریال سرمایه گذاری سه تا چهار ماه آینده علاوه بر افزایش پهنای باند دیتا در سرایان، اینترنت همراه اول نسل 3 در شهرهای آیسک و سه قلعه و نسل 4 در سرایان راه‌اندازی خواهد شد.
واعظی، از اتصال اینترنت 12 روستا و توسعه شبکه تلفن ثابت 13 روستای دیگر این شهرستان تا پایان دولت یازدهم خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم حضور فارغ التحصیلان در فعالیت کسب و کار الکترونیکی گفت: این وزارتخانه برای حمایت از دانشگاهیان و اعطای وام از محل وجوه اداره شده آماده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه از اجرای طرح تکاپو(توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در دانشگاه های خراسان جنوبی با همکاری این وزارتخانه خبر داد و افزود: در سرایان با توجه به فعال بودن بخش صنایع دستی و گردشگری می توان از فضای مجازی برای معرفی و عرضه آن استفاده کرد و این بخش می‌تواند تحول در کسب و کار و رونق اقتصادی شهرستان به وجود آورد.
واعظی ، با اعلام اینکه 2انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، 29اردیبهشت ماه آینده برگزار می شود، افزود: هر دو انتخابات برای کشور مهم است و آنچه خواسته مقام معظم رهبری است مشارکت بالای مردم و برگزاری انتخابات پرشور است و مسئولان باید برای برگزاری انتخابات سالم در سایه رعایت قانون و اخلاق تلاش کنند.
وی اظهارامیدواری کرد نتیجه انتخابات در داخل کشور وحدت ملی و انسجام و در خارج نیز موجب اقتدار کشورمان شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: مردم عزیز ایران با لبیک به ندای رهبری قطعاً توطئه های دشمنان را خنثی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به منصه ظهور خواهند گذاشت.
همچنین استاندار خراسان جنوبی گفت که بدون مشارکت مردم به توسعه واقعی دست نخواهیم یافت.
سید علی اکبر پرویزی افزود: در 10ماهی که افتخار خدمت به مردم خراسان جنوبی را داشتم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات استان به کار گرفته و تلاش کردم تا نیازهای استان واقع‌بینانه به اعضای هیات دولت و رئیس جمهوری منعکس شود.
وی بیان کرد: تدابیر ویژه ای نیز از سوی دولت تدبیر و امید برای استان اتخاذ و دولت کمک‌های خوبی به استان داشته است.
وی با اشاره به اینکه اولین سفر استانی رئیس جمهوری در سال 96 به خراسان جنوبی در دوم فروردین ماه 96انجام شد، افزود: دعوت از وزرای دولت برای حضور در استان انجام و تلاش‌های خوبی نیز در حوزه مخابرات، آی . تی و پست انجام شد که با دستور وزیر مقرر شد موارد باقیمانده بررسی و اولویت های استان در این زمینه موردتوجه قرار گرفته و دستورات لازم نیز صادر شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان فضای خوبی برای توسعه فراهم است ، گفت: دولت نیز نگاهی خاص برای توجه به استان دارد که باید از این فرصت مغتنم برای توسعه استان به نحو مطلوب استفاده کرد.
پرویزی، ضمن اعلام آمادگی به منظور حمایت از سرمایه گذاران در بخش های مختلف به منظور حضور در استان یادآورشد: بدون مشارکت مردم به توسعه واقعی دست نخواهیم یافت از این رو امیدوارم در سال 96 با کمک مردم و همراهی دولت خدمات بهتری برای مردم به انجام برسد.
2047* خبرنگارو انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.