محمود واعظی روز شنبه در جمع کارکنان اداره کل پست خراسان جنوبی با اشاره به قدمت شرکت پست در ایران اظهار کرد: زمانی که پست تاسیس شد هیچ یک از ادارات زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود نداشتند.
وی ادامه داد: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ریشه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و کارکنان آن باید از محل درآمد شرکت، زندگی آبرومندانه ای داشته باشند.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در شرکت پست انجام شده است تا درآمد پست افزایش یابد و به تبع آن وضعیت معیشتی کارکنان آن بهبود یابد.
وی یادآور شد: امیدواریم در سال 96 بیشتر به تجارت الکترونیک و پست لجستیک توجه شود و این بخش می تواند یکی از بخش های درآمدزا برای کارکنان پست باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از نظر دولت تدبیر و امید، دولت نوکر مردم است و همانطور که امام راحل فرمودند مردم ولی نعمتان ما هستند.
واعظی ادامه داد: یکی از افتخارات شرکت پست این است که در خانه همه مردم جایگاه دارد و همه مردم از خدمات آن بهره مند می شوند و کارکنان آن نیز در عمل نشان داده اند که کار مردم را با سرعت و دقت انجام می دهند.
وی افزود: تنها افرادی که نظام قبول کرده است که به در خانه های مردم مراجعه کنند و مردم نیز به آنها اعتماد دارند پستچی است و از طرفی مردم با آنها رابطه ای محترمانه و دوستانه دارند.
مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران هم در این جلسه گفت: وضعیت شرکت پست در ابتدای دولت یازدهم با وجود بدهی سنگینی که به ذی نفعان خود داشت در حال ورشکستکی و تعطیلی بود و از طرفی وضعیت حقوقی و هویت پست نیز نامشخص بود.
حسین مهری افزود: اما با حمایت های جدی دولت تدبیر و امید، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اساسنامه شرکت ملی پست به تصویب رسید و ماموریت های جدیدی برای آن تعریف شد.
وی گفت: وزیر ارتباطات سال 96 را برای پست جمهوری اسلامی سال رقابت، تحول و تکامل تعریف کرد تا با معرفی سرویس های جدید پستی و سایر فعالیت ها بتوانیم به شعار سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جامه عمل بپوشانیم.
وی با بیان اینکه در سال 94 و 95، ترافیک بسته و امانات پستی این شرکت 49.5 درصد افزایش یافت، یادآور شد: در دولت یازدهم ساختمان های فرسوده و یا نیمه تمام اداره پست در سطح کشور بهسازی و به بهره برداری رسیده است تا محلی که مردم برای انجام امور پستی مراجعه می کنند در شان و جایگاه آنان باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون 46 هزار و 123 نفر در مجموعه شرکت پست مشغول به کار هستند که در سال جاری پنج تا 6 هزار نفر به آنها افزوده خواهد شد.
مدیرکل پست خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی برای خدمت به مردم انجام شده است، افزود: همچنین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با تحول ساختاری در شرکت ملی پست، فصل جدیدی در پست جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.
حمید صابریان افزود: شرکت پست خراسان جنوبی علاوه بر انجام ماموریت های ذاتی و وظایف ملی خود، فعالیت هایش را سمت به تامین نیازهای مردم با ایجاد سرویس های جدید پستی سوق داد.
وی ارائه خدمات پستی در دانشگاه بیرجند، ایجاد دفتر پستی در ترمینال این شهر، اجرای طرح « جی نف» و تهیه نقشه GIS را از فعالیت های پست استان ذکر کرد و گفت: به زودی خدمات پستی در دانشگاه صنعتی بیرجند نیز ارائه خواهد شد.
وی از آماده بودن زیر ساخت ها در پست استان برای تجارت الکترونیک خبر داد و افزود: در سال گذشته تا دی ماه، خرید اینترنتی مردم خراسان جنوبی از خارج استان 42 هزار و 350 مرسوله بوده این درحالی است که خرید سایر استان ها از داخل استان ما فقط سه هزار و 400 مرسوله بوده است که با تدابیر که اندیشیده شده امیدواریم با افزایش خریدها، به سمت درآمدزایی حرکت کنیم.
6054* خبرنگار و انشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.