به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: البته مخالفان و برخی افراد نیز باید به جای تخریب های روز افزون علیه دستاوردهای دولت که در حقیقت خدمات انقلاب و تمامی ارکان نظام نیز محسوب می شود در تحلیل های خود شرایط و وضعیت نامطلوب خاص و حاکم بر کشور در قبل از اجرای توافق هسته ای را مد نظر قرار دهند.
وی به شرایط سخت و محال خروج از بند 7 منشور سازمان ملل بدون جنگ و خونریزی اشاره کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که پس از جنگ جهانی دوم توانسته در سایه عقلانیت ، منطق و گفت وگو پای میز مذاکره به این مهم دست پیدا کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حالی که هنوز هیچ کشوری به طور رسمی نتوانسته حق غنی سازی هسته ای خود را در سازمان ملل و اسناد این نهاد بین المللی به رسمیت بشناسد جمهوری اسلامی در سایه توافق هسته ای و برجام برای نخستین بار به این دستاورد مهم دست یافته است.
احمدی با بیان اینکه باید همواره تلاش و تدبیر دولت و تیم مذاکره کننده را ارج گذاشت، یادآور شد: خروج امریکا از برجام از همان اوایل نیز قابل پیش بینی بود که البته باید منتظر انزوا و آثار منفی این خروج برای ایالات متحده آمریکا و متحدانش در منطقه و عرصه جهانی بود.
وی افزود: اروپایی که همواره و در طول سالیان متمادی در کنار آمریکا بود امروز و در قالب مذاکرات هسته ای برجام در مقابل آمریکا و رفتارهای نابخردانه و زورگویانه این کشور ایستاده است که همین امر یکی از تاکتیک ها و راهبردهای موفقیت آمیز این توافق بین المللی نیز محسوب می شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به برخی دیگر از دستاوردهای برجام اشاره کرد و گفت: در حالی که میزان صادرات نفت تا قبل از برجام روزانه کمتر از 600 بشکه بود هم اینک به حدود 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسیده است.
احمدی برخی مشکلات و چالش های موجود کشورمان از جمله دغدغه ها و نگرانی های صنفی گروه های مختلف مردمی را یادآور شد و افزود: برخی ها به دنبال این هستند که مشکلات را تنها متوجه دولت بدانند در حالی که این چالش ها مربوط به همه ارکان نظام است.
وی افزود: هر شخص حقیقی و حقوقی در این راستا و هر مسئول اجرایی در هر نهاد و سازمانی مسئول و پاسخگوست و کمترین خلل و کوتاهی از هیچ فرد و گروهی پذیرفته شده نیست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این در حالی است که بسیاری از مشکلات و چالش های فراروی و موجود انباشت شده از گذشته و به ارث رسیده به این دولت است که البته دولت هیچگاه در اندیشه توجیه و پاک کردن صورت مسئله نبوده است.
وی به سناریوی های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی برای القای ناکارآمدی نظام و دولت نیز اشاره کرد و گفت: برخی ها نباید با ندانم کاری ها و بازی کردن در زمین دشمن با آنان شریک شوند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: راه انداختن موج رسانه ای و سرمایه گذاری دشمن بر روی فضای مجازی را از سناریوی های مهم و جدید دشمنان در راستای ناکارامدی و اختلاف افکنی در کشور دانست و گفت: برخی‌ها که البته حاضر نیستند برای نظام، انقلاب و اهداف بلند امام هزینه کنند، خود دستمایه ای برای سوء استفاده دشمن در این حوزه شده اند.
احمدی گفت: راهبرد مقابله با این جنگ نابرابر و سناریوی های خطرناک دشمن، شرایط حساس منطقه ای و بین المللی ، برخی چالش های داخلی و نگرانی های صنفی و مشکلات انباشت شده در کشور، کار و تلاش جهادی و انقلابی بر محوریت اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت های داخلی در عرصه های گوناگون استوار است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.