به گزارش ایرنا،داود راهزادی روز شنبه در بازید از شروع عملیات اجرایی فاز پنجم برقرسانی به پیچاب باشت اظهار داشت: در چهارسال گذشته 11 روستای این شهرستان با اعتبار بیش از 54 میلیارد ریال از نعمت برق پایدار برخوردار شده اند.
وی بیان کرد: برخی از این روستاها با استفاده از شبکه ها و بغضی دیگر با بهره گیری از نیروگاه های خورشیدی یک کیلوواتی از نعمت برق بهره مند شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از 70 خانوار در این روستاها سکونت دارند که برای اولین بار خانه های آنان از نعمت روشنایی بهره مند شده اند.
راهزادی سخت گذری، کوهستانی، نبود جاده مناسب دسترسی و پراکندگی را از مهمترین مشکلات برای برقرسانی به این روستاها عنوان کرد.
وی گفت: روستاهای دیمکوه ، پهزیر ، اشکفت شاه علیا و سفلی ، شهرک خوزیون ، ده توت ، چوبکنم و زیرکوه از مهمترین روستاهای شهرستان باشت است که طرح های برقرسانی در آنها اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع عملیات اجرایی فاز پنجم طرح برقرسانی به روستاهای پیجاب شهرستان باشت در آینده نزدیک خبرداد.
راهزادی افزود: در فاز پنجم برقرسانی به روستاهای پیچاب باشت روستای کنده گوراب با اعتبار حدود 10 میلیارد ریال از نعمت برق پایدار برخوردار می شود.
وی به برقرسانی با بکارگیری از نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی برای اولین بار به روستای پهزیر باشت اشاره و اظهارداشت: 2 خانوار روستایی این روستا با استفاده از فناوری جدید نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی نیز هم اکنون از نعمت برق برخوردار هستند.
شهرستان باشت از شهرستان های 6 گانه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود و با یاسوج مرکز استان حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.
دمای هوا در فصل گرم در این شهرستان به بیش از 45 درجه نیز می رسد.
میزان مصرف برق در این استان در سال 1396 حدود 7.5 درصد نسبت به سال 1395 رشد یافت که بیشترین مقدار آن مربوط به شهرستان گچساران است.
241 هزار و 636 مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 202 هزار و 649 اشتراک آن معادل 83 درصد خانگی است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.