داود راهزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای برقدار نمودن 31 روستای شهرستان های بویراحمد و دنا حدود 60 کیلومتر شبکه های فشار متوسط و ضعیف ایجاد شده است.
وی افزود: یک هزار و 477 خانوار روستایی شهرستان های بویراحمد و دنا در قالب 31 روستای عنوان شده در شش سال گذشته از نعمت برق پایدار برخودار شده که این مهم سبب جلوگیری از مهاجرت روستاییان و نیز انجام برخی پروژه های توسعه ای روستایی در این شهرستان ها شده است.
راهزادی محل تامین اعتبارات برقدار نمودن این روستاها را بند (ز) تبصره 9، عمرانی استانی، منابع داخلی توانیر و توانیری بند 69 عنوان کرد.
روستاهای برآفتاب جلاله پاتاوه دنا، مورزرد زیلایی مارگون بویراحمد، سیب مداب مرکزی بویراحمد، اشکفت علیا لوداب بویراحمد، ماشک کار پاتاوه دنا، باغ انجیرک مارگون بویراحمد، برد جفته زیلایی بویراحمد و تل سرخ دیلگون مارگون بویراحمد از مهمترین روستاهایی بوده اند که در شش سال گذشته از نعمت برق پایدار برخودار شده اند.
راهزادی ابراز داشت: 2 روستای کیمیه علیا و سفلی مارگون بویراحمد برای اولین بار با استفاده از نیروگاه های خورشیدی در سال گذشته از نعمت برق برخوردار شدند.
راهزادی، پراکندگی، سخت گذری و کوهستانی بودن را از مهمترین مشکلات کنونی برای تامین برق پایدار روستاهای استان گهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
یک هزار و 674 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
تمامی روستاهای بالای 10 خانوار دارای کد روستایی در این استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.
استان کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از نیمی از آنها در روستاها سکونت دارند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.