سیاوش رشته دراز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 83 هکتار بافت فرسوده در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان شناسایی و توسط مشاور مطالعه شده است.
وی افزود: بافت های فرسوده شامل مناطق تاریخی، میانی و ناکارآمد شهری (سکونت گاه های حاشیه ای) هستند.
رشته دراز بیان کرد: 38 هکتار از این میزان در محدوده تاریخی، یک هزار و 170 هکتار سکونت گاه غیر رسمی و 875 هکتار بافت میانی فرسوده است.
وی عنوان کرد: 158 هزار و 638 نفر در بافت های فرسوده استان سکونت دارند.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در برنامه اجرایی بهسازی بافت های فرسوده درسال 1397 ،بافت های شهرستان کهگیلویه به مرکزیت دهدشت و محله شرف آباد ها در یاسوج اضافه شده اند.
در برنامه بهسازی بافت فرسوده در سال گذشته (1396) برای 2 شهر یاسوج و دوگنبدان حدود 10 طرح محرک تعریف شد.
رشته دراز ابراز داشت: برای نوسازی بافت های فرسوده و در راستای سیاست های اخذ شده از وزارت راه و شهر سازی و بانک مرکزی وام هایی در قالب نوسازی ساختمان های فرسوده در محلات بافت فرسوده به متقاضیان اعطا می شود که نسبت به نوسازی واحد های مسکونی خود اقدام کنند.
وی گفت: سال گذشته در زمینه عمران و بهسازی بافت های فرسوده 130 میلیارد ریال اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت و در سال جاری نیز تاکنون در این زمینه 100 میلیارد به این استان اختصاص یافته است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری کهگیلویه و بویراحمد مبلغ تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت های فرسوده را نسبت به هر واحد 400 میلیون ریال اعلام کرد.
رشته دراز افزود: از اوایل سال 1397 تاکنون برای این استان مجوز 200 فقره وام دریافت شده که در بافت های فرسوده به متقاضیان واگذار می شود.
وی عنوان کرد: کسانی که قصد تخریب منازل خود را دارند می توانند از تسهیلات ودیعه مسکن جهت رهن منازل اجاره ای استفاده کنند که این تسهیلات برای یاسوج مرکز استان ۲۰۰ میلیون ریال و برای دیگر شهرهای استان ۱۵۰ میلیون ریال است.
وی ابراز داشت: در سال گذشته این میزان برای شهر یاسوج 150 میلیون ریال و شهرستان های دیگر 100 میلیون ریال بوده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.