مدیر فرودگاه یاسوج از آمادگی کامل این فرودگاه برای برقراری مجدد پروازهای این فرودگاه خبرداد و گفت که پرواز ایرلاین ها در مناطق کمتر توسعه یافته تر و کوهستانی برای شرکت های هواپیمایی سود اقتصادی چندانی ندارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، به دنبال انتشار برخی مطالب پیرامون تعطیلی فرودگاه یاسوج ، مدیر این فرودگاه در این زمینه واکنش نشان داد.

علی محسنیان در گفت و گو با ایلنا با تکذیب تعطیلی فرودگاه یاسوج ، اظهار داشت: به دنبال سانحه اخیر هوایی، شرکت هواپیمایی آسمان رغبتی برای ادامه پروازها به این فرودگاه نشان نداد و عملاً پروازهای روزانه رفت و برگشت این فرودگاه به تهران لغو شد.

وی افزود: از آنجایی که فعالیت های فرودگاه منحصراً به این مقوله محدود نمی‌شود، در طی این مدت و هم اکنون فرودگاه کاملاً عملیاتی است و به فعالیت کاری خود ادامه می دهد به نحوی که فقط طی دو ماه اسفند 96 و فروردین 97 ، به بیش از 220 پرواز امدادی، نظامی، آموزشی و تفریحی سرویس عملیاتی ارائه کرده و این تنها گوشه ای از فعالیت‌های جاری فرودگاه یاسوج است.

فرودگاه یاسوج

مدیر فرودگاه یاسوج با تأکید بر جایگاه فرودگاه به عنوان یک زیرساخت حیاتی برای حمل و نقل هوایی و نه تمامی آن ، گفت: اگر چه مسئولیت حقوقی ، قانونی و حتی فنی یک فرودگاه برقراری پرواز نیست اما همانگونه که قبلاً نیز بیان شده، مسئولیت اجتماعی ما در قبال سرمایه گذاری دولت در این منطقه و از طرفی نیاز مردم این منطقه به حمل و نقل هوایی، ما را بر این داشته که نقش پر رنگی را در پیگیری برقراری پروازها و مذاکرات با ایرلاین های کشور به ویژه شرکت‌های هواپیمایی که ناوگان هوایی مناسب این منطقه را در اختیار دارند، ایفا کنیم.

محسنیان، پیگیری برای برقراری و استمرار پروازها در مناطق کمتر توسعه یافته که رغبت اقتصادی چندانی برای ایرلاین ها فراهم نمی‌کند را یک امر فرا فرودگاهی دانست و اظهار داشت: بابت برقراری پروازها تا بحال پیگیری ها و جلسات متعددی در تهران با حضور نماینده شهرستان بویراحمد و استاندار داشته ایم و پیگیری‌ها در این خصوص مستمراً ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه پس از سانحه سال گذشته، تغییر مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه است به گونه ای که از ارتفاعات زاگرس حتی الامکان دور باشد.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: در دو سه سال گذشته نیز تلاش جهت تغییر این مسیرها انجام اما بدلیل تداخل با مناطق نظامی میسر نشد.

محسنیان گفت: اگرچه این موضوع به تنهایی ضامن ایمنی پرواز در منطقه کوهستانی نیست و آنچه که تضمین کننده ایمنی پرواز بر فراز کوه‌هاست، رعایت دستورالعملهای پروازی است اما این فرودگاه به جهت افزایش اعتماد عمومی مردم به ایمنی پروازها و از طرفی بهبود زمان پرواز و...  مستمرا پیگیر این موضوع است.

وی افزود: این مسئله در جلسه اخیر کمیته فضای کشور مطرح شده و نهادهای ذیربط در حال بررسی و پاسخ مقتضی به این درخواست هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.