مجید علی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال 1396 حدود 30 میلیارد ریال برای تکمیل 62 طرح عمرانی در حال اجرای کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت در حالیکه 120 میلیارد ریال برای این طرح ها تصویب شده بود.
وی اظهار داشت: این پروژه ها در زمینه تسطیح و بهسازی جاده های عشایری، بهسازی چشمه ها، ساخت سرویس بهداشتی و تأمین آب آشامیدنی سالم هستند.
وی ابراز داشت: کمبود اعتبارهای آبرسانی سیار از دیگر مشکلات بخش عشایر درکهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته هشت میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به عشایر تخصیص یافت در شرایطی که برای آبرسانی سیار به شکل مطلوب حداقل باید این بودجه 2 برابر شود.
وی فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل آبرسانی سیار را از دیگر مشکلات این حوزه اعلام کرد.
علی پور با بیان اینکه 80درصد از آب چشمه های مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خشک شده است افزود: ستاد بحران از محل اعتبارات خشکسالی برای خریداری حداقل 2 دستگاه تانکر آبرسانی کمک کند.
علی پور زمان ورود عشایر به مناطق ییلاقی را پنجم و مناطق کوهستانی را دهم اردیبهشت اعلام کرد و افزود: تا پیش از این زمان از ورود عشایر جلوگیری می شود.
علی پور ابراز کرد: 20 درصد از عشایر به دلیل نبود آب و کمبود علوفه به مزارع اطراف شهرها کوچ کردند.
وی اظهار داشت: به دلیل خشکسالی در سال 96 پنج هزار و 200 تن جو و کنستانتره برای تأمین خوراک دام بین عشایر این استان توزیع شد که نسبت به سال پیش از آن 2 برابر رشد داشته است.
علی پور ابراز کرد: همه ساله عشایر کوچنده این استان تنها در 2 ماه از سال نیاز به خرید علوفه داشتند در حالی که گرما و خشکسالی در سال 96 موجب شد که این میزان به پنج ماه برسد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار آبرسانی سیار به عشایر با 15 تانکر به ظرفیت روزانه 450 مترمکعب صورت می‌گیرد.
بیش از 11 هزار و 120 خانوار عشایری با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند.
با شروع فصل گرما عشایر کهگیلویه و بویراحمد به همراه دام‌های خود از مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سردسیری کوچ می‌کنند.

8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.