به گزارش ایرنا، مهرداد کرمی روز یکشنبه در دیدار با مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: امسال موضوع آب به مساله ای جدی و امنیتی تبدیل شده است که از یک سو استان با کاهش بارندگی‌ها و از سوی دیگر با افت منابع زیر زمینی و کاهش آب سدها روبرو بوده است.
وی افزود: با این شرایط، تأمین آب در روستاها با مشکلاتی همراه شده، اما مردم در این مناطق آب نیاز داشته و این نیاز ضروری آنها باید به صورت جدی مورد نظر آب و فاضلاب روستایی باشد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به پراکندگی و تعداد زیاد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از مجموع یک هزار و 640 روستا در این استان، یک هزار و 460 روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند.
فیض الله پاسره افزود: هم اینک 160 روستای این استان دارای آبرسانی سیار هستند و مشکلی در تأمین آب ندارند.
پاسره گفت: برای اولین بار سیستم قرائت، ارائه و پرداخت قبض به صورت تمام الکترونیک در روستاها انجام می‌شود و این خدمت نوین برای اطمینان مردم، سهولت پیگیری خطاهای احتمالی و بی نیاز شدن روستاییان به مراجعه به شهرها برای عملیات بانکی، انجام شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناسایی و برخورد با انشعاب های غیر مجاز، گفت: در سال 96 حدود چهار هزار انشعاب غیر مجاز در این استان شناسایی شده است.
آبرسانی به 48 روستای این استان در مناطق مختلف با اعتباری بیش از 139 میلیارد و 220 میلیون ریال با مشارکت بنیاد برکت در دست اجراست.
شاخص بهره‌مندی از آب سالم در این استان به گفته مدیرعامل آبفای روستایی هم اینک با 6 درصد افزایش نسبت به سال 92 از 68 درصد به حدود 75 درصد رسیده است.
حدود 330 هزار نفر از جمعت 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در یک هزار و 676 روستای این استان ساکن هستند.
یکهزار و 420 روستا از این تعداد دارای تأسیسات آبرسانی هستند.
9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.