به گزارش ایرنا ابراهیم نعیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به منظور کنترل، گزارش و ثبت فوری بیماری های شایع، جلوگیری از بروز بیماری روده ای، نمونه گیری های آزمایشگاهی و انجام فرایند های جاری واکسیناسیون اجرا می شود.
وی عنوان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از 15 اسفندماه 96 تا 15 فروردین ماه 97 در استان اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح 164 بازرس بهداشت محیط در قالب تیم های 35 نفره، بیش از هشت هزار صنف تولید مواد غذایی، یک هزار و هشت مکان حساس و سه هزار مرکز عرضه کننده مواد غذایی حساس و افزون بر 2 هزار سامانه آب را تحت کنترل و بازرسی قرار می دهند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تهیه تجهیزات ویژه کنترل آب و مواد غذایی از نظر آلودگی های محیطی و میکروبی، میزان اسیدیته، کلر، روغن های اشباع و غیر اشباع و شوری سنج ها با بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار برای تامین سلامت مردم و مسافران نوروزی، از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در این ایام است.
نعیمی افزود: 140 پزشک خانواده در مراکز بهداشتی و درمانی استان به صورت گسترده مشغول فعالیت هستند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سامانه رسیدگی به مشکلات بهداشتی مردم را دارای اهمیت دانست و گفت: سامانه تلفنی 190 به صورت شبانه روزی برای بررسی و رسیدگی به مشکلات بهداشتی مردم فعال است.
نعیمی عنوان کرد: تمامی تماس های ورودی این سامانه به صورت محرمانه ثبت و ضبط می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به آیین نامه و دستورالعمل های ویژه و بر اساس نوع تخلف صورت گرفته، تصمیمات لازم برای جریمه های نقدی، پلمپ کوتاه و یا طولانی مدت اتخاذ می شود.
معاونت بهداشت دانشگاه یاسوج بیش از 2هزار و 500 نیروی انسانی، 70مرکز بهداشتی درمانی، 350خانه بهداشت روستایی، 50 پایگاه بهداشتی و بیش از 13 مرکز تسهیلات زایمانی شبانه روزی یکی از حوزه ها در راستای تامین سلامت مردم در استان است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.