محمود باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به سهمیه اعتبار دو بخش صنایع دستی و گردشگری ، اظهار داشت: با اجرای طرح اشتغال فراگیر در این استان پیش بینی می شود برای بیش از 600نفر در این حوزه ها شغل ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد بیان کرد: این اعتبار برای اجرای طرح اشتغال‌زایی در 140 روستای این استان در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل، تسهیلات ارزان قیمت به مردم پرداخت می شود.
باقری با اشاره به اختصاص اعتبار برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان گفت: اولویت پرداخت تسهیلات طرح های گردشگری و صنایع دستی بالای 500 میلیون ریال است.
هفت هزار و 600 هنرمند در بخش صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج هزار و 500 نفر بیمه شده‌اند.
هم اکنون 16 آموزشگاه صنایع دستی در این استان وجود دارد که از این تعداد 87 درصد در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.
66 کارگاه تولیدی صنایع دستی در این استان وجود دارد که از این تعداد 49 مورد فعال و مابقی به دلیل نبود نقدینگی غیرفعال است.
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.