تهاتر مطالبات و بدهی های دولت و بخش خصوصی از اقدامات ارزنده دولت برای رفع برخی مشکلات مالی بین بخش دولتی و خصوصی است.
ابراهیم کشاورز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در سال 1396 با تهاتر 10 میلیارد ریال از مطالبات و بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، مقام سوم را در کشور کسب کرده است.
وی افزود: در 10 ماهه گذشته امسال این اداره کل در راستای وصول درآمدهای استانی نسبت به مشابه سال قبل، 2 درصد رشد عملکردی داشته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده درآمدهای استانی از محل مالیات بوده است.
وی عنوان کرد: هم اینک در تأمین منابع و وصول درآمدهای کهگیلویه و بویراحمد و رفع مشکلات دستگاه های اجرایی و پیمانکاران استفاده از اوراق تسویه خزانه و تهاتر بدهی ها و مطالبات دولت و پیمانکاران فرصتی مغتنم است.
کشاورز تصریح کرد: این امر باید بیشتر مورد توجه دستگاه های اجرایی و پیمانکاران استان قرار گرفته و از این فرصت در راستای رفع مشکلات مالی و اقتصادی استان بهره برد.
وی ابراز داشت: تا کنون 530 نفر از پیمانکاران این استان که بدهی مالیاتی داشته، شناسایی شده اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به سندیکای پیمانکاران و اتاق بازرگانی استان نیز اعلام شده تا پیمانکارانی که بابت طرح های عمرای از محل بودجه عمومی از دستگاه های اجرایی طلبکارند و در عین حال به اداره کل امور مالیاتی بدهکارند نسبت به تهاتر بدهی ها و مطالبات خود در اسرع وقت اقدام نمایند.
وی با اشاره به 30 میلیارد ریال تهاتر انجام شده در امسال، بیان کرد: این مهم کمک بزرگی به بحث اعتبارات استان برای توسعه فعالیت ها و اقدامات اقتصادی و عمرانی است.
کشاورز عنوان کرد: همچنین یک منبع جدید درآمدی برای استان بوده که باید استان با برنامه ریزی و توجه بیشتر از مزایای آن برخوردار شود.
وی ابراز داشت: پیمانکارانی می توانند نسبت به تهاتر بدهی ها و مطالبات خود اقدام نمایند که این بدهی ها تا پایان سال 1395 قطعی شده باشد و در غیر این صورت نمی توانند نسبت به تهاتر اقدام نمایند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ضروری است با تلاش مضاعف نسبت به وصول درآمدهای عمومی تا پایان سال اقدامات لازم از طرف دستگاه های متولی وصول درآمد صورت گیرد.
وی افزود: تا کنون نیز 95 درصد درآمدهای اختصاصی وصول گردیده که در این بین اداره کل آموزش و پرورش استان عملکرد خوبی داشته است.
کشاورز گفت: در بودجه سال 1397 یک فرصت طلایی برای دستگاه های متولی وصول درآمدهای اختصاصی در نظر گرفته شده است که می توانند تمام درآمدهای اختصاصی وصولی خود را بدون هیچگونه محدودیتی هزینه نمایند.
وی در این نشست همچنین خواستار توجه مدیران و دستگاه های اجرایی به استفاده از سامانه ستاد در انجام معاملات شد.
طبق بند 9 قانون برنامه ششم توسعه، تمام دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید معاملات خود را در این سامانه ثبت نمایند.
از سیاست های اصولی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت دوازدهم استفاده از ابزارهای نوین مالی بوده است.
بر اساس آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال 1396بخش عمده‌ای از تخصیص‌ها در قالب اسناد خزانه به استان‌ها تخصیص یافته که باید دستگاه‌های مختلف بتوانند در موعدهای مقرر و سررسید اسناد نسبت به وصول این اعتبارات اقدام کنند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده:علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.