محمدعلی غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 291 میلیارد و 258 میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد کمک شد.
وی تصریح کرد: از این میزان پرداختی، از محل عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری بیش از 104 میلیارد ریال به حساب 553 دهیاری روستا واریز شد که این اعتبار نقش مؤثری در افزایش سطح برخورداری شاخص‌ها، عمران و آبادانی روستاها داشته است.
در سال گذشته بیش از 427 میلیارد ریال بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها این استان توزیع شد که بیش از 272 میلیارد و 883 میلیون ریال از این مبلغ به حساب شهرداری‌ها و افزون بر 199 میلیارد و 483 میلیون ریال به حساب دهیاری‌ها واریز شد.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت پرداخت مالیات در برقراری عدالت اقتصادی و توسعه متوازن اشاره کرد و تصریح کرد: وصول مالیات از صاحبان درآمد و ثروت گامی ارزنده برای تعادل بخشی روند توسعه مناطق شهری و روستایی و افزایش رفاه عمومی محسوب می‌شود.
وی از اقساطی کردن بلند مدت اصل بدهی مالیاتی بر اساس ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم برای تسهیل در وصول مالیات و رونق بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و افزود: مؤدیان مالیاتی می‌توانند در مدت زمان 36 ماه به‌صورت اقساط اصل بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند.
وی گفت: پیمانکارانی که از دولت طلبکارند، اما بدهی مالیاتی دارند می‌توانند تهاتر کنند و با مراجعه به خزانه و پر کردن فرم‌های مخصوص، مطالبات خود را از دستگاه‌های دولتی از طریق اسناد خزانه اسلامی وصول کنند.
در 10 ماه گذشته 30 میلیارد ریال تهاتر برای پرداخت بدهی دولت، بین بخش دولتی و خصوصی در این استان صورت گرفته است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال 1396 با تهاتر 10 میلیارد ریال از مطالبات و بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، مقام سوم را در کشور کسب کرده است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تحقق درآمدهای مالیاتی 9 ماه گذشته سال جاری در این استان نسبت به برنامه مصوب حدود 99 درصد بوده است.
وی راهبرد این اداره برای وصول مالیات را تعامل و تفاهم با مؤدیان مالیاتی اعلام کرد و گفت: در صورت پرداخت اصل بدهی جرائم مالیاتی بخشیده خواهد شد.
وی کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های پیشرو در پرداخت مالیات در سطح کشور اعلام کرد و افزود: به جهت پرداخت به‌موقع مالیات از سوی مردم قانون مدار، این استان پایین‌ترین معوقات مالیاتی در کشور را دارا است.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 50 هزار مؤدی مالیاتی دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.