به گزارش ایرنا، محمدعلی غفاری روز سه شنبه در جمع بازاریان گچساران تصریح کرد که اصل دریافت مالیات براساس خود اظهاری مودیان،تعامل و رضایتمندی است ودر این فرایند هیچ اجحافی درحق مودیان بویژه بازاریان صورت نمی گیرد.
وی ریشه بسیاری ازمشکلات اقتصادی جامعه را برگرفته از اقتصاد نفتی و وابستگی به فروش نفت دانست و تصریح کرد که خام فروشی نفت و نوسان های آن و راکد ماندن دیگر ظرفیت های اقتصادی تولید و اشتغال زیان های جبران ناپذیری به کشور وارد کرده است.
غفاری با بیان اینکه برای برون رفت از اقتصاد نفتی باید به سراغ دیگر منابع پاک و پایدار ازجمله مالیات رفت ،اظهار کرد: اخذ مالیات ازصاحبان درآمد براساس شفافیت و معیارهای قانونی است و درعین حال پرداخت مالیات حق دولت است و فرار مالیاتی جرم محسوب خواهد شد.
وی تعامل بامودیان را سر لوحه کار اداره های مالیاتی دانست و اظهارکرد که همکاری و هماهنگی اتحادیه های صنفی با واحدهای مالیاتی می تواند به شفافیت وعدالت دروصول مالیات متناسب با موقعیت کاری و میزان فروش اصناف کمک کند.
رئیس اداره مالیاتی گچساران نیز گفت که بیش از 95درصد مالیات دریافتی این شهرستان مربوط به شرکت هاست.
طهمورث کرمی افزود: سهم مالیات پرداختی بازازیان دراین شهرستان حدود سه درصداست.
دراین نشست روسای اتحادیه های صنفی دوگنبدان مشکلات خود را مطرح کردند وتعامل وهمکاری بیش از پیش برای وصول مالیات با رویکرد عادلانه و شفاف مورد تاکید قرارگزفت.
کهگیلویه وبویراحمد دارای حدود 50 هزارمودی حقیقی وحقوقی فعال است.
در سال 95 از محل مالیات بر ارزش‌افزوده 470 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد که این رقم نسبت به سال پیش از آن 42 درصد افزایش یافت.
مالیات بر ارزش‌افزوده ، مالیات غیرمستقیمی است که خریدار، آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و فروشنده، موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.
مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصد است که یک درصد سهم بخش سلامت، سه درصد سهم شهرداری‌ها و پنج درصد به حساب خزانه واریز می‌شود.
مالیات بر ارزش افزوده به تمامی خدمات و کالاهایی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌شوند، مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه، از جمله تخفیف‌هایی در نظر گرفته باشند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.