به گزارش ایرنا، امروز همزمان با سالروز ورود تاریخی امام (ره) صدها موتور و خودرو نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و تمامی نهادها با حمل پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی و نصب تصاویر مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) در یاسوج مسیر پنج کیلومتری فرودگاه به سمت گلزار شهدا را رژه رفتند.
حضور و شرکت 39 دوچرخه سوار به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حمل تمثال مبارک معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) شکوه و جلوه‌ای خاص به این آیین بخشیده بود.
شرکت کنندگان سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به میهن گرامی داشتند و سپس با حضور در گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: انقلاب اسلامی نعمتی است که خداوند به ملت ایران عطا کرد و امروزه وظیفه همه پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی است و باید دستاوردهای آن را برای رهایی مسلمانان جهان به جهان اسلام صادر کنیم.
حجت الاسلام سید جواد خاضع افزود: بیش از 60 برنامه در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری، تفریحی، سرگرمی، تحلیلی و تبیینی برای اجرا در ایام الله دهه فجر سال جاری در این استان پیش بینی شده و از امروز آغاز خواهند شد.
وی تصریح کرد: همچنین 21 کمیته برای برگزاری برنامه‌های ایام الله دهه فجر سال جاری در این استان تشکیل و فعال شده است.
خاضع اظهار داشت: شعار ایام الله دهه فجر سال جاری «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی» است.
12 تا 22 بهمن هر سال به مناسبت سرنگونی رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به نام ایام الله دهه فجر نامگذاری شده است.
بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران در 12 بهمن 1357 واقعه‌ای در جریان انقلاب اسلامی ایران است که طی آن سال رهبر کبیر انقلاب پس از 14 سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال میلیون ها ایرانی قرار و این روز در تقویم رسمی ایران با عنوان آغازین روز دهه فجر، مشخص شده ‌است.
همه ساله مصادف با این روز نیز آیین ویژه‌ای در سراسر ایران با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار می شود.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.