به گزارش ایرنا، هفته «هنر انقلاب اسلامی» از بیستم فروردین سال جاری همزمان با سالروز شهادت سید اهل قلم (شهید سید مرتضی آوینی) آغاز می شود.
شریف اسلامی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که تبیین هنرمندانه و خلاقانه دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در بخش های گوناگون به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر رویکرد و محور اساسی در برگزاری این برنامه هاست.
وی تصریح کرد که غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده های معزز شهدای هنرمند در استان، خاطره گویی دوران هشت سال دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه تجسمی هنر انقلاب، اکران فیلم های انقلاب در برخی شهرستان ها، اجرای شب آوای لری برای زندانیان و با رویکرد مقابله با آسیب های اجتماعی و نمایشنامه خوانی از جمله برنامه های ویژه گرامیداشت هفته هنر انقلاب در این استان است.
اسلامی نژاد برپایی نمایشگاه با موضوع قرآن کریم و رونمایی از آثار و تولیدات هنری استان در سال گذشته را از دیگر برنامه های مهم هفته هنر انقلاب در این استان ذکر کرد.
مدیرحوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت که احیای برخی هنرهای فراموش شده که روزگاری تنها خاص مردم این دیار و بیانگر هویت فرهنگی منطقه بوده یکی از رویکردها و سیاست های راهبردی این نهاد به ویژه ظرف 2 سال گذشته بوده است.
وی تصریح کرد که برخی از این هنرها حتی به طور کلی منسوخ و از یادها رفته و تمرکز و اولویت نخست حوزه هنری نیز بر روی احیای مجدد آنهاست.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.