به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز چهارشنبه در نشست ساماندهی کودکان کار و خیابان شهرستان بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: یک سال گذشته چهار میلیارد و 500 میلیون ریال توسط نهادهای حمایتی کهگیلویه و بویراحمد به خانواده کودکان کار و خیابان شهر یاسوج کمک شده است.
وی افزود: شهرداری یاسوج و نهادهای حمایتی کهگیلویه و بویراحمد باید مکانی را برای جمع آوری کودکان کار و خیابان یاسوج در نظر گیرند تا فعالیت‌های حمایتی بهتری برای آنان انجام شود.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: نابسامانی کودکان کار و خیابان یاسوج چهره این شهر گردشگر پذیر را نازیبا کرده و روز به‌روز نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود.
کناری عنوان کرد: سوء استفاده افراد سودجو از کودکان کار و خیابان شهر یاسوج نوعی جرم بوده و در صورت مشاهده دستگیر و به مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد معرفی می‌شوند.
وی بر لزوم جمع آوری هر چه سریعتر کودکان کار و خیابان یاسوج که در پشت چراغ‌های قرمز این شهر حضور می‌یابند تأکید کرد.
کناری ابراز داشت: آن عده از کودکان کار و خیابان شهر یاسوج که زیر پوشش نهادهای حمایتی کهگیلویه و بویراحمد هستند باید نسبت به مستمری و اشتغال آنان اقدام‌های مؤثری انجام شود.
وی گفت: ارائه کمک‌های آموزشی و خدمات مشاوره‌ای به کودکان کار و خیابان شهر یاسوج که دانش آموز هستند می‌تواند در ادامه تحصیل آنان و کنار گذاشتن این اقدام ناپسند تأثیر بسزایی داشته باشد.
کناری اظهار داشت: تعدادی از کودکان کار و خیابان شهر یاسوج اتباع خارجی هستند که باید به کشور خود انتقال داده شوند.
310 کودک کار و خیابان در شهرستان بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد 12 نفر ترک تحصیل کرده، چهار نفر بی‌سواد بوده و مابقی نیز دانش آموز هستند.
بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج و با جمعیتی افزون بر 270 هزار نفر یکی از شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.