به گزارش ایرنا، سید علیرضا موسوی امجد روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تاکنون اقدام هایی توسط بهزیستی استان برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی انجام شده که از مهمترین آنها می توان به کار مددکاری و روان شناختی، توزیع بسته های آموزشی و توجیه والدین آنها با برگزاری دوره های آموزشی اشاره کرد.
وی افزود: قطع مستمری خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد که دارای کودک کار و یا خیابانی هستند می تواند از راهکارهای مناسب برای کاهش این معضل در استان باشد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس قانون 11 دستگاه اجرایی در این استان متولی ساماندهی کودکان کار و خیابانی هستند.
موسوی امجد عنوان کرد: وظایف این تعداد دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به طور دقیق مشخص شده و در صورت کوتاهی، کم کاری، سهل انگاری و یا بی توجهی با آنان برخورد قانونی می شود.
وی ابراز داشت: آیین نامه و دستورالعمل مربوط به شرح وظایف این 11 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان تاکنون چند بار به مدیران آنها ابلاغ شده است.
موسوی امجد گفت: گاهی اوقات برخی از این دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد همکاری و تعامل لازم را با بهزیستی استان در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی ندارند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برنامه هایی توسط این دفتر برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان و توانمندسازی اقتصادی خانواده های آنان انجام شده است.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی با بیان اینکه امکان به صفر رسیدن تعداد کودکان کار و خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، اظهار داشت: باید کودکان کار و متکدی در این استان از یکدیگر تفکیک شوند.
وی افزود: در این صورت می توان برای ساماندهی هر کدام از آنها برنامه جداگانه تدوین و اجرا کرد.
حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: گاهی اوقات عده ای از کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد مورد سوء استفاده برخی افراد سودجو قرار می گیرند.
وی عنوان کرد: افراد سودجو ممکن است آنها را برای انجام سرقت، تکدی گری و یا توزیع مواد مخدر اجیر کرده و به کار گمارند.
حجت الاسلام میرمحمدی ابراز داشت: باید دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به رسالت های محوله خود در مورد ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان به نحو مطلوب تری عمل کنند تا این موضوع به سرانجام مناسب برسد.
تاکنون 285 کودک کار و خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد حدود 250 نفر دانش آموز هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.