به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز پنجشنبه در پنجمین مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم کارمندان دستگاه قضا افزود: قرآن جاذبه ای دارد که فطرت های پاک حتی غیرمسلمان را جذب می کند آنچنان که ارنست رنان دانشمند غیرمسلمان فرانسوی بر آن صحه گذاشته است.
این مسئول ادامه داد: جامعه امروز ما از معارف قرآنی بسیار دور افتاده است و مجرمان و افراد دارنده پرونده در دادگستری ها نکات اولیه دین را نمی دانند بنابراین باید جدی تر در این زمینه کارکنیم.
وی افزود: همه باید به قرآن پناه ببرند چون براساس فرموده خداوند این کتاب الهی مایه تشخیص حق از باطل و هدایت عامه و خاصه است.
رئیس دادگستری استان قزوین افزود: دل ما وقتی زنده می شود که با قرآن دل و جان خود را نوازش دهیم چون قران بهار قلب ها است.
رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: دلیل جاذبه قرآن، محتوا و معارف بلند این کتاب آسمانی می باشد که مربوط به روح و جان و اخلاق انسان ها می شود.
وی خاطرنشان کرد: غذای حقیقی روح انسانها کلام الهی است و انسان هایی که از درون و فطرت پاک انسانی برخوردار هستند از شنیدن آیات قران لذت می برند.
وی اضافه کرد: اگر اقتصاد ما امروزه دچار مشکل می باشد به دلیل اندیشه ای است که سردر آخور تفکرات غرب دارد درحالی که اندیشه های قرآنی می تواند حلال مشکلات و معضلات جامعه اسلامی باشد.
این مسئول تصریح کرد:امروزه در جامعه ما مشکلات بسیاری زیادی وجود دارد و ما برای حل آنها به دنبال روش های مختلف هستیم درحالی که توجه و عمل به قرآن بهترین راهکار در کاهش آسیب های اجتماعی است غافل هستیم.
وی افزود:اگر امروزه به دنبال جامعه سعادتمند هستیم باید با تعلیم و ترتیل قرآن بیشتر آشنا شده و عمل به آن را فراموش نکنیم.
این مسئول گفت: متاسفانه با حقیقت و جایگاه قرآن آنچنان که باید آشنا نشده ایم درحالی که قرآن دوای درد همه ما در مشکلات اجتماعی است.
حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: باید از خانواده هایی که فرزندان و کودکان خود را با قرآن آشنا کرده اند قدردانی کرد چون همه ما وظیفه داریم فرزندان،جامعه و محیط خود را با قرآن بیشتر آشنا کنیم.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.