به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز پنجشنبه در این آیین با تبریک روز کتاب، از کتابداران خواست تا مسائل، مشکلات و خاطرات خود را تعریف کنند.
فرماندار اردکان با اظهار تأسف از بی توجهی مسئولان نسبت به مقوله کتاب، خدمت در عرصه کتاب را مقدس خواند و نگرانی کتابداران نسبت به وضعیت کتابخوانی جامعه را ارزشمند دانست و عنوان کرد: کتابداران و کتابخانه ها در جامعه ما بسیار مظلوم و محجور مانده اند و این وظیفه تک تک اعضای خانواده است که کتابخوانی را در کودکان نهادینه کنند.
مقیمی گفت: اینکه کتابداران بدون توجه به مشکلات فردی، دغدغه کتابخوانی جامعه را دارند، قابل تقدیر است و باید این دغدغه و نیاز در مردم به وجود آید تا کتابخوانی فراگیر شود.
کتابداران، کمبود منابع مناسب و جدید، کسری تجهیزات، غیر استاندار بودن کتابخانه های اردکان و عدم حضور و همراهی مسئولان شهرستان با کتابخانه ها را مطرح کردند و افزایش تعامل ادارات و سازمان ها به ویژه آموزش و پرورش را خواستار شدند.
آنان از مقیمی خواستند تا به عنوان مقام ارشد اجرایی شهرستان، پشتیبان کتابخانه ها باشند.
این کتابداران ، جذب کمک های خیرین به سوی کتابخانه ها را گامی در جهت بهبود وضعیت کتابخانه ها دانستند.
فرماندار اردکان نیز از کتابداران اردکان با اهدایی لوح سپاس تقدیر کرد. کتابدارن نیز به واسطه همراهی و حمایت های همیشگی مقیمی با کتابخانه ها، لوح تقدیری با امضای کتابداران به وی اهدا کردند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.