فرج الله راد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 381 سرباز در این آزمون حضور داشتند که از این تعداد 357 نفر سرباز نیروی انتظامی و 24 نفر نیز سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.
وی افزود: این سربازان در پنج رشته پرورش زعفران، پرورش زنبورعسل، کارآفرینی، آشپزی و حفاظت و ایمنی شرکت کردند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سربازان برگزیده این آزمون با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند پس از اتمام دوره خدمت برای کارآفرینی و خوداشتغالی اقدام کنند.
راد عنوان کرد: به منظور توانمندسازی سربازان کهگیلویه و بویراحمد در دوره خدمت، کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام سربازی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان آموزش‌های مهارتی را در پادگان‌های استان ارائه می‌دهد.
وی ابراز داشت: در راستای احراز شرایط اشتغال جوانان پس از دوره خدمت سربازی طرحی با عنوان «آموزش فنی و حرفه‌ای سربازان» بهمن سال 1371 توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تهیه شد.
راد گفت: پس از تصویب این طرح در هیأت دولت و توسط مقام معظم رهبری آیین نامه اجرایی آن به ستاد کل نیروهای مسلح کشور و اداره‌های کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها ابلاغ شد.
11 مرکز دولتی وابسته به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد هم اینک در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد سه مورد ویژه آقایان، سه مورد ویژه بانوان، چهار مورد دومنظوره و یک مورد نیز در زمینه فناوری اطلاعات است.
77 آموزشگاه آزاد وابسته به اداره کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در استان وجود دارد که از این تعداد 29 مورد در شهرستان بویراحمد، 18 مورد در شهرستان گچساران، 13 مورد در شهرستان کهگیلویه، شش مورد در شهرستان بهمئی، چهار مورد در شهرستان دنا، سه مورد در شهرستان لنده، 2 مورد در شهرستان چرام و 2 مورد نیز در شهرستان باشت در حال ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به متقاضیان هستند.
190 مربی آموزش‌های مهارتی را به متقاضیان شرکت کننده در مراکز دولتی و خصوصی کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌دهند که از این تعداد 160 نفر حق التدریس پاره وقت و 30 نفر نیز رسمی تمام وقت هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.