محمدجهانتیغی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور 22دی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.
وی افزود: سربازانی که قبلا فرآیند نام نویسی آنان از طریق یگان های مربوطه انجام و اطلاعات آزمونی آنان در سیستم سازمان فنی و حرفه ای کشور با موفقیت درج شده بود در 85 حرفه مهارتی در این آزمون امکان حضور داشتند.
وی ادامه داد: سربازان وظیفه ای که در مراحل کتبی و عملی این آزمون پذیرفته شوند گواهی مهارت آموزی بین المللی دریافت خواهند کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان زاهدان با هزار و 231 نفر، خاش 385 نفر و زابل با 377 نفر به ترتیب جزو سه شهرستان نخست نام نویسی سربازان وظیفه نیروهای مسلح این استان بودند.
جهانتیغی اظهار داشت: همچنین نیروی انتظامی از میان نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان با هزار و 973 نفر بیشترین مشارکت را در این آزمون داشته است.
به گزارش ایرنا نخستین آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان وظیفه روز جمعه 22 دی در 2 نوبت صبح و عصر همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
این آزمون ویژه سربازانی است که به دلیل اشتغال به کارهای تخصصی در نیروهای مسلح عملا دارای تخصص هستند ولی مدرک ندارند که در صورت قبولی در این آزمون به آنها مدرک داده می شود.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.