علی علی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:با راه اندازی سامانه رفاه در چهار ماهه اخیر یک هزار و 870 نفر از کارگران و استادکاران ساختمانی در دزفول توسط سربازرس استان خوزستان تایید نهایی شدند که 780 نفر از آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و با توجه به اینکه بقیه این افراد حایز شرایط لازم شده اند مابقی آنها نیز در یک ماه اخیر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز 2 هزار و 600 کارگر و استادکار ساختمانی در دزفول بیمه شده اند گفت:با همکاری بازرسان انجمن صفی و همکاری بازرسان تامین اجتماعی دزفول از سال 88 تا 95 ،بیمه 420 نفر از کارگرنمایان این شهرستان قطع شد.
وی به مشکلات کارگران ساختمانی دزفول از جمله طرح ایمنی کار و بهداشت که در خوزستان و چند استان دیگر به عنوان پایلوت قرار است اجرا شود اشاره نمود و گفت: قرار است این طرح در شهرهای اهواز،خرمشهر،بهبهان،آبادان و دزفول عملیاتی شود.
علی نژاد همچنین در خصوص مشکل سخت و زیان آور بودن شغل کارگران صنعت ساختمانی نیز گفت:در حال حاضر شغل کارگران جوشکار اسکلت بالای پنج متر با پیگیری کانون تشکل های کارگری کشور به عنوان شغل سخت و زیان آور شناخته شده لذا از مسئولان تقاضا می شود دیگر رشته های ساختمانی نیز در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند.
وی به دیگر مشکلات قشر کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود:پرداخت حق بیمه از طریق یارانه از جمله مشکلات کارگران ساختمانی است ضمن اینکه انتظار می رود تمهیداتی برای ایجاد بستر مناسب این قشر زحمتکش در راستای امرار معاش روزمره آنها صورت گیرد.
نماینده کانون انجمن های صنفی استان خوزستان از فرمانداری،اداره کار ،نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط خواست از بکارگیری اتباع بیگانه و کارگران غیربومی در صنعت ساختمانی در این شهرستان جلوگیری کنند زیرا جذب و بکارگیری کارگران غیربومی و اتباع خارجی ، فرصت های اندک شغلی را نیز از این قسر در دزفول گرفته است.
وی گفت:با توجه به هزینه سرسام آور پزشکی صنف کارگران ساختمانی دزفول قراردادی با برخی دندانپزشکان و آزمایشگاه ها منعقد شده تا کارگران ساختمانی از تخفیف بین 30 تا 35 درصدی بهره مند شوند.
علی نژاد همچنین از تخفیف 50 درصدی امکانات رفاهی برای کارگران ساختمانی خبر داد و گفت:از سازمان فنی و حرفه ای انتظار می رود از صدور بی رویه کارت فنی و حرفه ای امتناع کرده و با تشکل های صنفی شهرستان دزفول در این زمینه مشورت کند.
وی در خاتمه از افرادی که از سال 88 تا 96 کارت مهارت در دست دارند و تاکنون در سامانه رفاه ثبت نام نکرده اند خواست تا پایان سال نسبت به ثبت نام در این امانه اقدام کنند تا از مزایای خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.