سید علی وفایی مقدم روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها در زمینه بلایای و حوادث طبیعی از جمله سیل، طوفان، زمین لرزه و دیگر حوادث بحرانی است.
وی بدون اشاره به میزان اعتبارات مورد نیاز گفت: تاکنون 30 درصد از این میزان وصول شده است.
وفایی مقدم تصریح کرد: بیش از 200 میلیارد ریال از میزان خسارت وارده حوادث و بلایای طبیعی در سال گذشته و جاری با همکاری مسئولان کشوری وصول شد.
وی افزود: نیاز است دستگاه‌های متولی موافقت نامه‌های خود را طی 15 روز آینده به استان ارسال کنند.
وفایی مقدم بیان کرد: در صورت تخصیص این میزان اعتبار تا حدود زیادی میزان خسارت ناشی از بارندگی سال گذشته به شهرستان‌ها پرداخت خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که همواره از حوادث طبیعی مانند سیل و خشکسالی آسیب‌های می‌بیند.
79 آتش سوزی در سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که به یک هزار و 296 هکتار از مراتع و جنگل‌های این استان خسارت وارد کرد.
بارش‌های سیل‌آسای سال 94 و 95 نیز میلیاردها ریال خسارات به تأسیسات زیربنایی مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد.
بروز خشکسالی در سال‌های گذشته نیز میلیاردها ریال خسارت به کشاورزان دیم کار کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد، زیرا بیش از 50 درصد از سطح 130 هزار هکتار زمین زیر کشت گندم و جو دیم این استان برداشت نشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سی‌ام مرداد امسال گفت: تندباد، تگرگ و باران روزهای اخیر به 10 هزار هکتار از مزارع، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی این استان خسارت زده است.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: باران‌های سیل آسا، تگرگ و تندباد به‌ویژه در شهرستان‌های گرمسیری گچساران، باشت، لنده و بهمئی به مزارع برنج، ذرت، کنجد، لوبیا، ماش و عدس آسیب زده است.
همچنین رئیس جهاد کشاورزی لنده در همین روز گفت: سیل و طوفان مردادماه 30 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.