به گزارش ایرنا، علی مهرعلیزاده روز چهارشنبه در نشست فوق العاده کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد یک ظرفیت بسیار خوب در مواقع بحرانی هستند که می توانند در شرایط حساس به کمک دولت و مردم بیایند و از ظرفیت های خود برای تسهیل امور استفاده کنند.
وی ادامه داد: تشکل های غیر دولتی با شناسایی ظرفیت های شهروندی می توانند آنها را ساماندهی و اعلام کنند تا با برنامه ریزی درست در مواقع حساس از آنها بهره گرفته شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام یادآور شد: همچنان که در مواقع آتش سوزی جنگل ها، تشکل های غیر دولتی همگام با سایر مردم و بخش های دولتی فعالانه دست بکار می شوند، در موقع جمع آوری پسماندها با تمام ظرفیت فعالیت دارند، در مواقع بحرانی همچون سیل، زلزله و ... می توانند به کمک مردم بیایند.
به گزارش ایرنا، این نشست که با حضور نمایندگان سازمانهای مردم نهاد استان و انجمن های علمی جامعه شناسی و روانشناسی استان با دستور کار تصمیم گیری در خصوص ساماندهی ظرفیت های شهروندی در حوزه مدیریت بحران برگزار شد، تصمیماتی در خصوص لزوم آموزش های لازم برای بسیج امکانات و شناسایی ظرفیت ها، بروز رسانی اطلاعات و آمار افراد ذی نفوذ اجتماعی و تشکل های ِغیر دولتی در حوزه های مختلف ورزشی، اجتماعی، خیریه ای، مذهبی، زیست محیطی، بهداشتی، روانشناختی و .... در قالب اجرایی کردن طرح سفیران امید اجتماعی اتخاذ شد.
همچنین به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و همچنین اجرای رزمایش سنجش آمادگی و توان منابع در مواقع ضروری تاکید شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.