ابراهیم نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 چادر به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز (8 تا 14 آذر) و به‌منظور شناسایی بیماران مبتلا به این بیماری، در شهر یاسوج برپا شده است.
وی با اشاره به خدماتی که در این چادرها انجام می‌شود، عنوان کرد: این چادرها در مرکز جامع سلامت شهید اشرفی اصفهانی و مرکز بهداشتی درمانی شهید ولی پور مادوان برپا شده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد افزود: انجام رایگان تست تشخیص سریع اچ، آی، وی، ارائه مشاوره برای افراد داوطلب و دارای سابقه عوامل خطر، توزیع بسته های آموزشی و معرفی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان بویراحمد و معرفی خدمات رایگان و محرمانه این مرکز، از جمله خدماتی است که در این چادرها ارائه می‌شود.
وی یادآور شد: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری به آدرس یاسوج، گلستان 15، مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد و شماره تلفن 33223701، آماده انجام خدمات رایگان از جمله آزمایش تشخیص سریع اچ، آی، وی به‌صورت محرمانه جهت کلیه همشهریان است.
ایدز نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (اچ، آی، وی) ایجاد می‌شود.
تا پایان سه ماهه اول امسال ۲۰۸ نفر مبتلا به بیماری ایدز در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و ثبت شده که از این تعداد ۲۴ نفر در مرحله بیماری پیشرفته، ۵۸ نفر تحت درمان و سه نفر زن باردار هستند.
تعداد افراد تخمینی مبتلا به بیماری اچ.آی.وی در استان حدود ۶۰۰ نفر است.
هم اینک 105 نفر رابط آموزشی در رشته‌های مختلف از جمله بهداشتی، درمانی و روانشناسی اعم از مرد و زن در حال برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع ایدز در مدارس استان هستند.
اچ، آی، وی بیشتر از طریق آمیزش جنسی محافظت نشده، انتقال خون آلوده، سرسوزن آلوده و از مادر به فرزند در طول بارداری، زایمان یا شیردهی منتقل می شود.
بعضی از مایعات بدن مانند بزاق و اشک قادر به انتقال HIV نیستند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.