دکتر امیر رشیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که میزان سزارین نیز حدود 40 درصد قبل از اجرای طرح تحول سلامت به 22 درصد در کهگیلویه وبویر احمد رسیده است.
وی تصریح کرد که افزون بر 225 هزار بیمار بستری از خدمات اجرای این طرح ملی تاکنون بهره مند شده‌اند.
وی گفت: میزان پرداختی از جیب این بیماران نیز کمتر از 5.5 درصد بوده در حالی که پیش از اجرای طرح تحول سلامت هر بیمار حدود 40 درصد هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌ها را پرداخت می‌کرد.
مدیر امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به سایر اقدام‌ها و دستاوردهای طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد که تاکنون 64 پزشک متخصص در هشت رشته تخصصی در سطح بیمارستان‌های استان مقیم شده‌اند.
وی، این هشت رشته تخصصی را شامل جراحی عمومی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی، داخلی و جراحی، مغز و اعصاب، بیهوشی و کودکان ذکر کرد.
رشیدی نتیجه مثبت حضور این تعداد پزشک مقیم و متخصص در بیمارستان‌های کهگیلویه وبویراحمد را یادآور شد و گفت که هم اینک بالای 85 درصد وضعیت بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های این استان ظرف کمتر از 6 ساعت تعیین تکلیف می‌شود.
مدیر امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که از زمان اجرای طرح تحول سلامت افزون بر 2 میلیون نفر به صورت سرپایی و در کلینیک‌های درمانی استان از بسته‌های حمایتی و خدماتی این طرح بهره مند شده‌اند.
وی، افزایش دستگاه‌های سی تی اسکن از 2 دستگاه به چهار مورد، راه اندازی سه مرکز آی سی یو نوزادان در سه شهر دوگنبدان، یاسوج و دهدشت و افزایش 2 برابری میزان تخت‌های بیمارستانی را از دیگر دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
رشیدی گفت که شمار بیماران ارجاعی از این استان به استان‌های همجوار از 30 نفر به ازای هر یک هزار نفر تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده که هم اینک به حدود 6 نفر به ازای این میزان رسیده است.
وی گفت که رتبه کهگیلویه و بویراحمد در پنج بسته از هفت بسته خدمتی طرح تحول سلامت از میانگین کشوری بالاتر بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع است.
خبرنگار: حمید جهان ** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.