دکتر بهادر افزود: معوقات بیمه ها هنوز هم مشکل شماره یک بیمارستان های دانشگاهی استان است و اگر فکری به حال آن نشود دود آن به چشم همه می رود.
وی یادآور شد: به همین دلیل در موارد غیراورژانسی، بیمارانی که نیازمند تهیه وسایل گرانقیمت هستند در نوبت طولانی تر قرار می گیرند و با این وجود هیچ بیمار اورژانسی رها نمی شود و ارایه خدمات به آن ها بی قفه است.
دکتر بهادر گفت: در این مورد به دلیل خودگردانی بیمارستان های دانشگاهی استان، خرید لوازم گرانقیمت بسیار سخت شده و برای تهیه اقلامی از جمله استنت های قلبی، وسایل تعویض مفاصل و آنژیوگرافی با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم.
طلب بیمارستانهای دولتی فارس از بیمه ها 600 میلیارد تومان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به این که طلب بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در فارس از بیمه ها 600 میلیارد تومان است، در صورت پرداخت این بدهی ها از سوی سازمان های بیمه گر کسری بودجه چندانی نخواهیم داشت و مسایل مالی موجود تا حدود زیادی حل می شود.
دکتر بهادر عنوان کرد: این وضعیت علاوه بر مسایل یاد شده نارضایتی برخی اساتید دانشگاه علوم پزشکی را به دنبال داشته به طوری که حق الزحمه آن ها به مدت 10 ماه پرداخت نشده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هدف ما ارایه خدمات موثر و ارتقای سطح کیفی آن ها است تا بیماران رضایت کافی داشته باشند اما عدم دریافت به موقع مطالباتمان از سوی سازمان های بیمه گر ما را دچار سردرگمی کرده و تاخیرها طولانیتر از ظرفیت موجود بیمارستان از نظر بودجه ای است.
دکتر بهادر ادامه داد: با توجه به این که بیمارستانهای دولتی تحت پوشش دانشگاه خودگردان هستند، رفع مشکل تاخیر پرداخت بیمه ها برای گذر از بحران موجود ضروری است و مسئولان مربوطه باید در این خصوص اقدام کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619503
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.