به گزارش ایرنا، غلام محمد زارعی روز دوشنبه در آیین جشن گرامیداشت روزجهانی معلولان در یاسوج اظهار داشت: یکی از طرح های مهم و جامع مورد تاکید دولت و مجلس طرح جامع قانون حمایت از معلولان است.
وی ادامه داد که البته اجرای این قانون همواره با برخی موانع اجرایی مواجه بوده که مجلس نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده و طرح ها و لوایح تکمیلی برای اجرای کامل و ارتقای جایگاه افراد معلول را با همکاری و هماهنگی دولت به تصویب رساند.
زارعی با اشاره به فراکسیون حمایت از جامعه معلولان در مجلس ، گفت: یکی از فراکسیون هایی که نمایندگان با رغبت و انگیزه عضو آن شده اند همین فراکسیون است.
نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از اولویت های مهم متولیان امر و سازمان بهزیستی توانمند سازی و شکوفایی استعدادهای جامعه معلولان است که باید بستر و شرایط لازم را در این راستا فراهم کنند.
زارعی جمعیت حدود 18 هزار نفری معلولان در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد همچون سایر اقشار جامعه دارای حقوق و نیازهایی هستند که جامعه و همه متولیان و دستگاه های مختلف نسبت به تحقق آنها مسئول هستند.
وی تصریح کرد: یکی از نیازهای اولیه معلولان مربوط به همسان سازی معابر و اماکن عمومی برای تردد آسان آنهاست که هنوز برخی نهادها نسبت به این وظیفه اساسی خود کم توجه هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان موظف به ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی خلاقیت ها و استعدادهای جامعه معلولان هستند.
علی محمد احمدی توانمندی و برخی دستاوردهای اقتصادی در حوزه های مختلف توسط جامعه معلولان استان را یادآور شد و گفت: اداره کل بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط زمینه فروش محصولات و این دستاوردها را فراهم کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز گلایه برخی معلولان کارآفرین در استان نسبت به عدم تمایل دستگاه ها ونهادها نسبت به خرید محصولات آنها را یادآور شد و گفت: تاکید ها و دستورات لازم برای خرید محصولات و دستاوردهای اقتصادی و صنایع دستی این افراد به همه دستگاه ها ومدیران ابلاغ شده است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هم اکنون بیش از 6 هزار خانوار در سطح استان پشت نوبت برای دریافت خدمات بهزیستی هستند.
علیرضا موسی امجد افزود: مقدمات لازم برای زیرپوشش قرار دادن این خانوارها از سال 97 انجام شده و در صورت مجوز دولت و سازمان بهزیستی این خانواده ها از سال آینده به جامعه هدف بهزیستی استان اضافه خواهند شد.
وی نرخ معلولیت در استان را حدود سه درصد دانست و گفت: تاکنون بیش از 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده است.
یکهزار و 606 معلول روانی، یکهزار و 445 ناشنوا، یکهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 867 سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 676 روستا دارای 713 هزار نفر جمعیت است.
هم اینک حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.