محمود داربام روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 99 درصد رزمندگان و 90 درصد شهدای کهگیلویه وبویراحمد با داشتن زیر 30 سال سن در جبهه های جنگ حضور یافتند.
وی فزود: هم اینک 2 خانواده 3 شهیدی و 43 خانواده 2 شهیدی در این استان سکونت دارند.
داربام بیان کرد: بیش از یک هزار و 882 شهید، 10 هزار جانباز، بیش از 300 آزاده از کهگیلویه وبویراحمد در جبهه جنگ حضور داشتند.
وی عنوان کرد: بیش از 63 درصد از مدیران دولت تدبیر و امید در دستگاه های اجرایی در کهگیلویه وبویراحمد هم از جامعه ایثارگران هستند.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران با اشاره به خدمات و اقدام های ماندگار دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری و احیای و اجرای قوانین مغفول مانده گفت که قانون جامع خدمات ایثارگران در سال 90 تصویب و در سال 91 نیز به دولت ابلاغ شده که تا قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم عملیاتی نشده بود.
وی افزود که تمام رزمندگان با سابقه بالای 6ماه حضور در جبهه و جانبازان زیر 25 درصد براساس قانون جامع ایثارگران و در راستای اجرای برنامه ششم توسعه از پرداخت حداقل 30درصد شهریه دانشگاه ها معاف می شوند.
مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور ایثارگران تاکید کرد که تکلیف دولت به تامین منابع مالی برای اشتغال ایثارگران و ارائه تسهیلات مسکن به 50 هزار نفر از رزمندگان، ایثارگران و آزادگان نیز از مهمترین مواد قانونی مندرج در قانون جامع خدمات ایثارگران بوده که در این قابلیت اجرایی پیدا کرد.
همطراز بودن حقوق و مزایای جانبازان و رزمندگانی که از مسئولیت های قبلی خود به پست های پایین تر تنزل یافته اند را یادآور شد و گفت که بر اساس قانون خدمات جامع ایثارگران پرداخت حقوق و مزایا مطابق با پست سازمانی سابق لحاظ خواهد شد.
وی، احیای شورای فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی استان های کشور، پرداخت مطالبات معوق جامعه ایثارگران و سرکشی از خانواده های معزز شهدا و جانبازان را از دیگر اقدام های ماندگار دولت یازدهم در حوزه ایثارگران دانست.
داربام گفت که افزون بر 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ظرف سه و نیم سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با 713هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران قرار دارد.
خبرنگار:فهمیه قهرمانی** انتشار : مسعود علیزاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.