به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،دبیر انجمن صنفی استان به بیان مشکلات پیمانکاران و اشاره وخواهان یک راهکار مناسب برای حل این مهم شدند.

شفیع رحیمی پور، عدم اگاهی پیمانکاران با قوانین مصوب نظیر تعلیق و جریمه تاخیر وپرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی در صورت عدم ارائه لیست را زنگ خطر بزرگی برای این بخش دانستند و در جهت رضایتمندی حوزه کارفرمایی خواهان تشکیل کمیته تعاملی برای حل معضلات پیش رو شدند .

وی در ادامه از سازمان تامین اجتماعی درخواست اطلاع رسانی دقیق و جامع در مورد چگونگی پرداخت حق بیمه توسط پیمانکاران اشاره و بیشتر مشکلات موجود را به دلیل عدم اگاهی اعضا عضو دانستند.

در ادامه بابک درست عضو هیئت مدیره انجمن صنفی به مشکلات مشاغل حوزه بانوان تاکید و برای رفع این مشکل درخواست همکاری و ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات این حوزه جهت پرداخت حق بیمه انها شدند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود خواهان رسیدگی اعتراض کارفرمایان طبق ماده ٤٢و ٤٣و ٤٤ شدند و تقاضای حضور نمایندگان کارفرما در جلسات بدوی و تجدید نظر جهت دفاع از حق و حقوق اعضای عضو شدند.

بابک درست در پایان برای کارفرمایان دارای بدهی جهت پرداخت حق بیمه با شرایط اقساط طولانی درخواست همکاری حوزه تامین اجتماعی با بخش حوزه عمرانی را مطرح که دکتر سلیمی از واحد نظارت کشوری در پاسخ امکان تقسیط بدهی تا ٣٦ قسط را در حوزه اختیارات استانها و بیشتر از ان را با اخذ مجوز از سازمان مرکزی بلامانع اعلام کرد.

در ادامه آرش مدنی فر هم به مشکلات پیش امده در مورد لیست پیمانکاران و اعمال جرایم سنگین توسط سازمان تامین اجتماعی اشاره و از هییت کشوری حاضر در جلسه درخواست همکاری و رفع مشکلات بوجود امده شدند و بخش اعظمی از این اشکالات را متوجه دستکاری و ارائه لیست های غیره واقع توسط افراد سود جو دانستنه و جهت شفاف سازی برای ارائه لیست ها برگزاری کلاسهای اموزشی را الزامی و از پیمانکاران عضو برای اطلاع از قوانین مصوب در این حوزه جهت شرکت در این همایشها دعوت به عمل اوردند .

در ادامه جلسه هم هدایت رییس تامین اجتماعی شهرستان بویراحمد به جد خواهان حذف نام افرادی که خارج ازحوزه کاری هستند تاکید و ثبت لیست غیر واقع را خلاف قانون و اخلاق دانسته و درخواست اطلاع رسانی به پیمانکاران برای این موضوع شدند.

در پایان دکتر بیگ محمدی از واحد نظارت سازمان کشوری به عواقب دادان رمز عبور سامانه ثبت لیست به افراد سود جو هشدار و ارسال لیست برای کسانی که در کارگاه حضور فعال ندارند را خطر افرین توصیف و از اعضا عضو برای ارسال لیست در موقع قانونی تاکید داشتند .

این مقام مسئول به بحث درامد ها برای سازمان تامین اجتماعی اشاره و تاکید داشتند در موقع وصول مطا لبات بحث شقاوت جایگاهی نداشته و عدم دقت به تعهدات را نتیجه بی اطلاعی طرفین سازمان و مطالعه در باره قوانین موجود را برای کارفرمایان الزامی دانستند .

در اخر پس از رایزنی های صورت گرفته مقرر گردید قدمهای استواری در جهت حل مشکلات جامعه پیمانکاری برداشته تا این قشر زحمتکش و تاثیر گذار در بخش عمرانی کشور دچار اسیب نگردد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 786634
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.