به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در دیدار با ائمه جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امامان جمعه ضمن بیان مشکلات، نارسایی‌ها، و کمبودها، خدمات دولت که همان خدمات نظام نیز محسوب می‌شود را از طریق تریبون نماز جمعه منعکس کنند.
وی با اشاره به جایگاه رفیع و مقدس تریبون نماز جمعه و نقش آفرینی آن در سیر تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور ظرف چهار دهه گذشته، گفت: باید از اظهارنظرهایی که گاه منجر به ناکارآمد جلوه دادن نظام می‌شود، پرهیز کرد.
احمدی با اشاره به برخی انتقادها و بیان چالش‌ها و معضلات در بخش‌های مختلف توسط ائمه جمعه نیز اظهار داشت: دولت و مجموعه مدیریتی استان از تذکرات، انتقادها و نصایح دلسوزانه، مشفقانه و اصلاح‌گرایانه آنها به‌طورقطع استقبال خواهد کرد.
وی تصریح کرد: راهبرد سیاسی مجموعه مدیریتی استان و شخص استاندار فارغ از همه مسائل و جناح‌بندی‌های سیاسی حرکت بر مسیر اعتدال است و انجام هر امری را توأم با تدبیر، عقلانیت و کار کارشناسی دقیق خواهیم پذیرفت.
احمدی با تأکید بر رویه اعتدال‌گرایی در کنار شایسته‌سالاری به‌عنوان استراتژی و راهبرد مدیریتی مورد هدف دولت و وزارتخانه متبوعش نیز گفت: با هر نگاه سیاسی که داشتم از همان بدو ورود به استان آن را کنار گذاشته و تمام دغدغه‌ام را متوجه توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان با ظرفیت‌های متعدد قرار داده‌ام.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه زمان خدمت به مردم محدود است، گفت: باید از مسائل، کشمکش‌ها و جدال‌های سیاسی و حاشیه‌ای دوری کرد و از تمامی توان و ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون ملی و محلی برای پیشبرد و توسعه استان و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بهره برد.
وی بار دیگر بر حفظ وحدت و انسجام توأم با ایجاد تعامل مثبت با گروه‌های مختلف سیاسی، نخبگان، ائمه جمعه و همه دلسوزان برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
احمدی در خصوص برخی تذکرات و انتقادات ائمه جمعه نسبت به برخی مدیران پروازی، عدم حضور مدیران کل در مناطق، فرسایشی شدن طرح‌های عمرانی و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: تمامی این موضوعات با دقت بررسی خواهد شد.
وی با توجه به اظهارات برخی ائمه جمعه نسبت به ضروری دانستن تغییر مدیران نیز گفت: عجله‌ای در این راستا وجود ندارد ضمن آنکه ارزیابی‌ها در مورد مدیران و فرمانداری‌ها از همان بدو ورودم با دریافت گزارش‌ها و رصد دقیق در بخش‌های مختلف آغاز شده است.
احمدی گفت: منطق در چرخش مدیریتی ایجاب می‌کند که چنانچه مدیری خسته اما با تجربه می‌خواهد از مجموعه مدیریتی استان کنار رود باید مدیری پرانرژی، با نشاط و با تدبیر و توانمند نیز جایگزین وی شود که تحقق این مهم با شتاب زدگی به صلاح نیست.
وی با انتقاد از چرخش نامعقول مدیریت‌ها در دولت‌های مختلف نیز گفت: این رویه غلط باید اصلاح شود و اعتقاد و رویکرد این دولت نیز بر استفاده از ظرفیت‌ها ونیروهای انسانی و نخبه و کارآمد با هر سلیقه و گرایش سیاسی استوار بوده و هست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هیچ مدیری حق ندارد در استان افرادی را که به‌صرف نداشتن نگاه و فکر سیاسی مشترک، اما باوجود شایستگی‌ها وی را از جایگاهی که قابلیت آن را داشته، محروم کند.
احمدی گفت: البته انتصاب یک شخص نیز به صرف داشتن نگاه و ارتباط سیاسی داشتن در مناصب و مسئولیت‌های مهم و حساس نیز کاری غیرمنطقی و نامعقول در ساختار حاکمیتی نظام اسلامی است که این مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با دقت، ظرافت و رصد دقیق انجام خواهد شد.
وی با اشاره به برخی دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی ائمه جمعه نیز گفت: باید پذیرفت که در حوزه مسائل فرهنگی و دینی خوب کار نشده است.
احمدی از افراط‌گرایی و دامن زدن بیش از حد به مسائل سیاسی، حاشیه‌ای، قومی و طایفه‌ای به عنوان یکی از چالش‌های مهم فرهنگی و عاملی اساسی درکند شدن روند توسعه همه جانبه این استان یاد کرد.
احمدی ابراز داشت: برخی موازی کاری‌ها با ساختارهای متعدد خود منجر به پراکنش نامناسب و نامنظم تصمیم سازی ها و در نتیجه هدر رفت منابع و هزینه‌ها در حوزه فرهنگ شده است.
وی گفت: چالش‌ها و دغدغه‌های فرهنگی با صرف داشتن امکانات و منابع مرتفع نمی‌شود بلکه باید با نگاه نو، برنامه ریزی دقیق و نیازسنجی درست توأم با مقتضیات و شرایط حاکم، در اندیشه حل مشکلات بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیدارهای عمومی با مردم، ائمه جمعه و بازدیدهای میدانی از طرح‌های عمرانی در همه شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفته و ظرف یک ماه آینده اقدام عملی در این راستا آغاز خواهد شد.
ائمه جمعه استان نیز در این دیدار به بیان برخی مشکلات، چالش‌ها و کمبودها در بخش‌های مختلف پرداختند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.