به گزارش ایرنا، سید ناصر رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری دریاسوج اظهار داشت که پارسال افزون بر 50 نفر از افراد بهبود یافته در کمپینگ ها و مراکز ترک اعتیاد استان از طریق اعطای تسهیلات بانکی و ارایه آموزش های فنی و حرفه ای وارد بازار کار شدند.
وی بیان کرد که بیش از 80درصد از معتادان و مراجعه کنندگان به کمپینگ ها و مراکز ترک اعتیاد پس از مراحل درمان، بازگشت مجدد به چرخه این معضل را تجربه می می کنند.
رضایی گفت که ضعف اعتماد به نفس، بیکاری پذیرش نشدن اجتماعی و طرد فرد معتاد از سوی خانواده از مهمترین دلایل بازگشت مجدد معتادان به ورطه خانمان سوز اعتیاد است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد نسبت به خطرتغییر الگو و کاهش سن اعتیاد در کشور بویژه در سالهای اخیر از 23 سال به کمتر از 15 سال هشدار داد و گفت: میانگین سن مبتلایان در این استان بالای 20 (بین 20 تا 40)است.
وی ابراز داشت که راهبرد و استراتژی دولت برای مقابله جدی با سوء مصرف مواد مخدر و کاهش این معضل، اجتماعی کردن و استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی است.
وی از فعالیت 70 ‌مرکز درمانی از جمله 20 کمپ، 40 مرکز متادون درمانی و چهار مرکز dic در استان خبر داد و تصریح کرد که نخستین مرکز سرپناه شبانه با ظرفیت 30 نفر در گچساران برای معتادان متجاهر ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: در حالی که رویکرد از مصرف مواد سنتی همچون تریاک و هروئین به سمت مواد صنعتی شامل متام متافین (شیشه) در کشور رو به افزایش بوده، اما در این استان همچنان بیشترین میزان مصرف و مبتلایان به سمت مواد سنتی است.
رضایی ابراز داشت: البته شورای مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری نیروی امنیتی و انتظامی و سایر نهادهای متولی نیز استراتژی ها و برنامه های جامع خود را متناسب با این تغییر الگو تدوین کرده است.
وی ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ بافت قومی و قبیله ای و شرایط اجتماعی حاکم بر آن در بسیاری از شاخص ها بویژه در زمینه مبتلایان به مواد مخدر، میزان شیوع و یا کاهش سن وضعیت بهتری دارد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.