به گزارش ایرنا، علیرضا جنتی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: میانگین مصرف آب آشامیدنی در کشور بین 130 تا 150 مترمکعب به ازای هر نفر در شبانه روز بوده در حالی که این میزان در کهگیلویه و بویراحمد حدود 180 مترمکعب است.
وی افزود که تولید هر مترمکعب آب آشامیدنی در کشور حدود 9 هزار ریال هزینه دارد که با توجه به هدررفت آب از طریق انشعابات غیرمجاز و فرسودگی لوله‌ها و خطوط انتقال در کهگیلویه و بویراحمد فروش هر مترمکعب آب آشامیدنی به مشترکان در این استان برای شرکت آبفا حدود سه هزار ریال بوده که منجر به زیان دهی شده است.
جنتی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست مصرف بهینه آب آشامیدنی و هدر ندادن آن را در تمامی ایام سال به ویژه فصل گرم سال مدنظر قرار دهند.
وی بیان کرد: اول تا هفتم تیر هر سال با عنوان هفته ملی آب با رویکرد صرفه جویی در مصرف آن نام‌گذاری شده و یکی از مسائل مهم کشور و کهگیلویه و بویراحمد نیز موضوع کم آبی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل تغییرات اقلیمی و گرم شدن هواست.
جنتی عنوان کرد که در چنین شرایط حساس و مهمی باید صرفه جویی و مصرف بهینه آب همواره مورد توجه مردم کشور و کهگیلویه و بویراحمد باشد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 152 هزار مشترک آب و افزون بر 35 هزار مشترک فاضلاب است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.