به گزارش ایرنا، مسعود نصوری روز پنج شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: برای اجرای این مجتمع‌های آب روستایی تاکنون 420 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن باید یکهزار و 620 میلیارد ریال تامین اعتبار شود.
وی با اشاره به فرسودگی خطوط انتقال آب کوثر و کازرون یادآورشد: هم اکنون از سه هزار و 300 کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی استان بوشهر 40 درصد فرسوده است که برای اصلاح این شبکه 980 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
نصوری اظهارداشت: برای ایجاد مخزن آب روستایی استان بوشهر به ظرفیت 23 هزار متر مکعب نیز به 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی گفت: 90 درصد از آب آشامیدنی مورد نیاز استان بوشهر از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس تامین می شود.
نصوری با اشاره به انتقال آب به استان بوشهر با خطوط طولانی عنوان کرد: ترمیم خطوط انتقال آب استان بوشهر که با سرمایه ‌گذاری قابل توجهی اجرا شده باید در اولویت برنامه‌های تخصیص اعتباری قرار گیرد.
وی با تاکید بر تخصیص اعتبار لازم برای اجرای طرح کاهش هدر رفت آب افزود: انتظار می رود برای پایش خطوط انتقال آب استان بوشهر و کاهش هدر رفت آب در بخش اعتبارات نگاه ویژه ایجاد شود.
نصوری یادآورشد: 11 مجتمع آب روستایی استان بوشهر به طور متوسط دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی است که نیاز به توجه ویژه برای تامین اعتبار مورد نیاز و تکمیل آنها است.
6045/7212 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.