مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که آب شهر یاسوج مرکز این استان در تابستان امسال جیره بندی نمی‌شود.

"سیدعلی لدنی‌نژاد"به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: آب شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال جیره‌بندی نمی‌شود و ما تمام تلاش مان را می‌کنیم که شاهد قطعی آب در این فصل در این شهر و سایر شهرها نباشیم.

وی افزود: جیره‌بندی آب در هیچکدام از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در فصل تابستان نخواهیم داشت و البته از مردم می خواهیم صرفه جویی های لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، انشعابات غیرمجاز و فرسودگی خطوط توزیع و انتقال  را از عوامل اصلی قطع آب در برخی از مناطق این استان عنوان کرد .

لدنی نژاد گفت: برخی از مشترکین با نصب انشعاب‌های غیرمجاز به صورت بی‌رویه و نامعقول آب شرب را به راحتی  هدر می‌دهند.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه آب و فاضلاب در شهرهای مختلف استان خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و تامین آب سالم و باکیفیت است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب شهروندان هم استانی به خصوص در شهرهای دارای تنش در حال انجام است.

لدنی‌نژاد تصریح کرد : تعدد انشعابات غیرمجاز و عدم تمکین به قوانین در نصب انشعاب آب و فاضلاب باعث بروز برخی مشکلات در روند خدمات رسانی و تامین آب شده است .

این مسئول افزود: در کنار همه این مسائل مصرف بی‌رویه آب نیز در برخی مناطق شهرهای استان مسئله‌ساز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب شرب بوسیله انشعاب‌های غیرمجاز با عاملان اینگونه انشعابات برخورد قاطع قضایی خواهد شد .

لدنی‌نژاد با بیان اینکه بیشترین انشعابات غیرمجاز آب در شهر یاسوج و حومه آن است، از جمع آوری انشعاب های بلاتکلیف در معابر شهرها نیز خبر داد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هیچگونه مماشاتی در جمع‌آوری این انشعابات وجود نخواهد داشت .

وی پیچیدگی و قدیمی‌بودن شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج را یکی از عوامل دخیل در مشکلات توزیع آب شرب عنوان کرد .

لدنی‌نژاد تلاش برای پایداری آب در تمامی نقاط شهرهای استان به خصوص در شهر یاسوج و حومه آن را از برنامه‌های اصلی کمیته تنش آبی دانست .

این مسئول تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف مشترکین مدیریت مخازن آب شرب نیز باید تنظیم شود تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

وی گفت: استفاده از ابزارهای فرهنگی برای ترویج مصرف بهینه آب نیز به صورت جدی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد و سعی خواهیم کرد با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هشدارهای لازم را شهروندان در مورد کاهش ذخائر آبی دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.