به گزارش ایرنا، در دومین شب از لیالی پرفروغ قدر آئین احیای شب قدر بیست و یکم ماه رمضان و شهادت مظلومانه مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) با حضور خیل عاشقان ولایی پنجشنبه شب در جای‌جای شهرستان‌های گچساران و باشت برگزار شد.
مردم خداجوی این 2 شهرستان همنوا با دیگر مردم مؤمن ایران اسلامی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه و تشکیل گروه‌های خودجوش در منازل مسکونی با زمزمه دعای جوشن کبیر ندای الهی العفو سر داد.
برپایی نمازهای 100 رکعتی، زیارت امین الله، دعای ابوحمزه ثمالی، ذکرها و سوگواری در رثای امام علی (ع) گوشه‌های دیگری از شور و حال وصف ناشدنی مردم این خطه همزمان با دومین شب احیا بود.
توزیع نذورات، شربت و خرما در بین شب زنده داران از دیگر جلوه‌های این آئین بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در حاشیه برگزاری آئین‌های شب قدر به خبرنگار ایرنا گفت: دستگیری از نیازمندان سیره مولی‌الموحدین امام علی (ع) است.
حجت الاسلامˈعبدالرحیم ملکوتیˈ با یادآوری بارزترین ویژگی شخصیتی امام علی (ع) در گذشتن از شام ساده خود برای نیازمندان افزود: سالروز شهادت حضرت علی (ع) فرصت مناسبی برای نهادینه کردن این منش‌ها است.
وی مهربانی با ایتام، کمک برای آزادی زندانیان غیر عمد و دلجویی از فقرا را از وظایف مسلمانان برای پیروی از فرهنگ علوی برشمرد.
ملکوتی عدالت، کرامت و عزت انسانی را از ویژگی‌های اخلاقی پیشوای نخست شیعیان ذکر کرد.
امام علی علیه‌السلام در روز جمعه، سیزدهم ماه رجب، سی سال پس از عام‌الفیل، در شهر مکه و در کعبه به دنیا آمد.
ابن ملجم مرادی از گروه خوارج در سحرگاه 19 رمضان در محراب مسجد کوفه، امیرمومنان (ع) را مجروح کرد و ایشان پس از 2 روز در 21 رمضان سال 40 هجری قمری به شهادت رسید.
شهرستان‌های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.