به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی دوشنبه شب در همایش فعالان اقتصادی، صنعتگران، اصناف و بازاریان حامی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در یاسوج اظهار داشت: این در حالی است که دولت یازدهم حدود 2 سال درگیر مذاکرات هسته ای و مسأله برجام بوده و چنانچه این امور نبود توانایی ایجاد مشاغل بیشتری را داشت.
وی افزود که دولت های نهم و دهم در مدت هشت سال و با وجود حدود 700 میلیارد دلار درآمد ارزی موفق به ایجاد تنها 600 هزار شغل شد.
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی بیان کرد: یکی از نتایج مهم برجام برطرف شدن بخش عمده ای از تحریم های ظالمانه غربی ها علیه ایران است.
اسماعیلی عنوان کرد که در دولت های نهم و دهم پنج قطعنامه در زمینه مسائل هسته ای توسط شورای امنیت علیه ایران وضع شد که این قطعنامه ها تحریم های شکننده ای را بدنیال داشت.
وی ابراز داشت: ایران تنها کشوری است که از طریق گفتگو و مذاکره توانست از سد تحریم های بین المللی عبور کند و این موفقیت ارزنده نیز در دولت یازدهم و با درایت و تدبیر مسئولان آن حاصل شد.
فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در تهران گفت که دولت یازدهم تورم 45 درصدی به جا مانده از دولت های نهم و دهم را به حدود 10 درصد کاهش داد و علاوه بر آن نیز قیمت انواع کالاها را ثابت نگه داشت.
اسماعیلی اظهار داشت: تمامی زیرساخت های کشور از جمله در زمینه اقتصادی در دولت های نهم و دهم فرو ریخت و دلیل اصلی آن نیز سوء مدیریت، نبود رویکرد عالمانه، کارشناسانه و همراه با تدبیر به مسائل کشور و به حاشیه راندن فرهیختگان و نخبگان ایران با بکارگیری برخی سیاست های نادرست بود.
وی افزود که دولت تدبیر و امید یکی از مظلوم ترین دولت های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است زیرا با وجود کسب موفقیت های مهم و داشتن کارنامه درخشان نه تنها عملکرد مثبت آن چندان بیان نشده بلکه مورد انواع اتهام ها نیز قرار گرفت.
اسماعیلی بیان کرد: مهمترین شعار دولت های نهم و دهم مبارزه با فساد بود اما بر اساس آمار و گزارش های رسمی فاسدترین دولت های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
وی عنوان کرد که شاخص انواع مفاسد اقتصادی شامل رشوه، اختلاس و دزدی در دولت های نهم و دهم در بین 176 کشور دنیا دارای رتبه 168 بوده که شایسته ایران اسلامی نیست.
اسماعیلی ابراز داشت: شاخص فساد در دولت تدبیر و امید با 44 پله ارتقا به رتبه 124 در بین 176 کشور جهان تنزل یافت.
وی گفت که تنها یک مورد از مفاسد اقتصادی و مالی در دولت های نهم و دهم با 140 هزار میلیارد ریال مربوط به بابک زنجانی بود در حالی که کل حقوق های نجومی در دولت یازدهم 220 میلیارد ریال است که همگی به خزانه کشور برگشت، با مدیران دریافت کننده برخورد و ده ها بخشنامه نیز برای جلوگیری از تکرار آن صادر شد.
اسماعیلی اظهار داشت: رأی به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و دولت تدبیر و امید به منزله رأی دادن به عقلانیت، آزادی اندیشه و بیان، توسعه همه جانبه کشور و بهبود وضعیت اقتصادی است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که اداره کشور نیازمند تدبیر، برنامه ریزی و نگاه واقع بینانه به مسائل است و منابع مالی نیز باید بر اساس برنامه مدون هزینه شود و چنین ویژگی های مهمی در دولت تدبیر و امید وجود داشت.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: در دولت یازدهم ریل گذاری صحیح برای توسعه همه جانبه و آینده بهتر کشور انجام شد و این دولت بدون داشتن کمترین حاشیه و یا غوغاسالاری تنها به فکر رفع مشکلات و بهبود وضعیت جامعه بوده است.
وی افزود که تلاش ها و خدمات ارزنده حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادوار مختلف از جمله دوران ریاست جمهوری برای همگان معلوم بوده و قابل انکار نیست.
زارعی بیان کرد: مذاکرات هسته ای و مسأله برجام نتایج مهمی برای کشور داشت به طوری که ایران را از بن بست و باتلاق نجات داد.
وی عنوان کرد که انتخابات یکی از مظاهر اقتدار کشور است و انتظار می رود که مردم کهگیلویه و بویراحمد به طور آگاهانه، هوشیارانه، واقع بینانه و بدون احساسات و تعصبات بیجا در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری داشته باشند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.