به گزارش ایرنا، این نامزد ریاست جمهوری عصر دوشنبه در جمع هواداران خود در میدان امام (ره) اصفهان افزود: مردم انتظار تغییر وضع موجود را دارند زیرا در قضیه برجام، آب خوردن هم به برجام ربط دادند.
وی اضافه کرد: نظام اسلامی به برکت پشتیبانی مردم، افتخارات بسیاری را رقم زده است و حضور مقتدرانه و بابصیرت مردم جنگ را از سرکشور دور کرد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: ساخت کشور با دستان توانای مردم و جوانان انجام می شود و مردم و جوانان کلید حل همه مشکلات کشور هستند.
نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه نگاه به بیگانگان برای حل مشکلات کشور، غلط است ، ادامه داد: کشور ما دارای ذخایر، منابع و ثروت های زیادی است.
وی با اشاره به اینکه امام (ره) و رهبری به جوانان اعتماد زیادی داشتند و دارند، افزود: اما اینکه چهار سال کشور را معطل بگذاریم تا بیگانگان به داد ما برسند، کار ناصوابی است.
حجت الاسلام رئیسی با اعتقاد بر اینکه در کشور مشکل کمبود نقدینگی وجود ندارد، افزود: اگر بخشی از نقدینگی که در کشور ما ایجاد شده را برای تولید در کارگاه ها استفاده می کردیم امروز بحران بیکاری در کشور وجود نداشت.
وی با بیان اینکه مردم با کمبودها می سازند اما با تبعیض هرگز، اضافه کرد: نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم باید انجام شود.
این نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه اصفهان از امکانات زیادی در زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری علمی، فرهنگی و سلامت برخوردار است، ادامه داد: با همین امکانات فعلی کشور امکان ایجاد یک میلیون شغل در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه ' می دانیم، می خواهیم و می توانیم ' ، افزود: پس از 38 سال از انقلاب، دولتی در طراز دولت اسلامی می خواهیم، دولتی که کار و تلاش آن برای مردم اطمینان بخش باشد.
وی افزود: ایران الگوی کشورهای منطقه شده است و باید چهره فقر و بحران بیکاری را از جامعه بزداییم.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه 18 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود، افزود: اگر 10 میلیارد از آن کم شود، یک میلیون شغل در کشور ایجاد خواهد شد.
وی دولت یازدهم را خطاب قرار داد و گفت: دولتی که مسکن مهر را قبول ندارد باید از طرح مسکن اجتماعی خود به مردم گزارش دهد.
این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت مستقر 2 راه دارد، گفت: یکی اینکه به مردم بگوید در این مدت چه اقدام هایی انجام داده و تا چه حد به وعده های خود عمل کرده است.
وی افزود: راه دوم این است که رقیب هراسی کند و بگویند رقیب ما می خواهد دیوارکشی کند اما ما دیوار بلندی بین چپاولگران و حقوق ملت ایجاد خواهیم کرد.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه دولت بصورت نمادین یک نسخه از حقوق شهروندی را رونمایی کرد، افزود: تقوا و کارآمدی دو شرط مهم برای کارگزاران در حکومت مهدوی است.
وی با بیان اینکه برنامه محوری در دولت ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، اظهارکرد: امروز مشکل کشور، ضعف در اقدام و عمل است، نوبت حرف درمانی گذشته و موقع اقدام و عمل است.
وی گفت: مشکل امروز جامعه ما، اختلاف در نگاهی است که کشور را دچار مشکل کرده است.
رئیسی افزود: در قضایای دیگر هم امروز شاهد نگاه دیگری هستیم که تضعیف بنیه دفاعی کشور را هدف قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: نگاه حُسن ظن به بیگانگان را خطا می دانیم، در دولت کار و کرامت با همه کشورها بویژه ها همسایگان با حفظ اقتدار و جایگاه کشور تعامل عزتمندانه خواهیم داشت.
وی اظهارکرد: ارتباط بین دانشگاه، علم و اقتصاد و بازارهای سرمایه ای و بورس و سیاست را برای پیشرفت کشور ضروری می دانیم و دستگاه دیپلماسی را برای راهیابی به بازارهای جهانی و صادرات تولیدات داخلی و کشاورزی فعال خواهیم کرد.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: کشاورزان سخت کوش اصفهان روز به روز بخاطر ضعف در مدیریت با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود: برای برطرف شدن مشکل کمبود آب در استان اصفهان باید سند عادلانه برای بهره مندی کشاورزان اصفهان و چهارمحال تدوین شود تا دغدغه مردم برای استفاده از آب حل شود.
نامزد ریاست جمهوری افزود: مشکل ما کمبود نقدینگی، منابع و نیروی انسانی نیست بلکه ضعف مدیریت است.
وی ادامه داد: انتظار مردم از دولت آن است که براساس قانون، حقوق شهروندی از جمله حقوق کار، زنان و هنرمندان رعایت شود.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه زمینه استفاده از فرصت ها برای همه مردم باید بصورت عادلانه فراهم شود، افزود: در کشور رویکردی وجود دارد که به افراد پول دار کمک و از فقرا به عنوان راننده و کارمند استفاده کنیم اما ما برای همه فرصت های برابری را بوجود خواهیم آورد.
وی با بیان اینکه عادلانه نیست که چند نفر تسهیلات بانکی را دریافت کنند و 11 میلیون جوان برای دریافت تسهیلات بانکی در نوبت باشند، ادامه داد: ما از کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور حمایت می کنیم و معتقدیم باید تسهیلات بصورت عادلانه در اختیار همه قرارگیرد.
وی افزود: اگر دو نفر از آن بدهکاران، بدهی خود را بازگردانند به 500 هزار نفر جوان می توان تسهیلات ارائه داد.
حجت الاسلام رئیسی اظهارکرد: در دولت کار و کرامت، سامانه جامع بانکی را راه اندازی خواهیم کرد تا همه اطلاعات بانکی بصورت شفاف و غیر محرمانه در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: معتقدیم باید به مردم با کرامت نگاه کرد و ما با وزیر و مدیری که تاجر هم باشد، موافق نیستیم.
نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: در همه استان ها دفتری با عنوان نظارت و بازرسی زیر نظر رئیس جمهور فعال خواهیم کرد تا بر رفتار همه مدیران نظارت کند.
وی با اشاره به اینکه مردم از جهاد سازندگی خاطرات خوبی دارند، گفت: روحیه جهادی باید برای آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان احیا شود.
وی افزود: مردم از حزب بازی و جناح بازی خسته شده اند و دولت باید به مردم گزارش دهد که در جریان فساد چه اقدام هایی انجام داده است.
حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: اعلام بدون اقدام برای مردم اطمینان آور نیست اما اگر دولتی پس از چهار سال دوباره بگوید باید این کارها بشود، راضی کننده نیست.
وی با بیان اینکه دولت مستقر باید بگوید این قول ها را دادم و عمل کردم، اضافه کرد: از یقه سفیدها که فرار میلیاردی مالیاتی دارند باید مالیات دریافت شود، نه از کاسبان خوش حساب.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: من رقیب این دولت نیستم، رقیب دولت عملکرد چهارساله دولت است، من رقیب فقر، بیکاری ، فساد اداری و ناکارآمدی هستم.
وی افزود: برای استفاده از همه ظرفیت های کشور باید خط کشی ها را برداشت تا همه مردم با همه سلایق بتوانند برای کار و کرامت در کشور تلاش کنند.
حجت الاسلام رئیسی از محمد باقر قالیباف به عنوان بردار مجاهد و زمان شناس نامبرد و افزود: یک سیاستمدار در زمان مناسب، اقدام مناسب انجام دهد و ما در دولت کار و کرامت از ظرفیت آقای قالیباف به عنوان یک خدمتگزار استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: امروز کشور در شرایطی نیست که هرکس از منافع شخصی خود صحبت کند بلکه باید منافع ملی را در نظر بگیرد و نگاه ما به منافع پیش رو در عین انقلابی بودن، نگاه عقلانی است.
این نامزد ریاست جمهوری در ادامه اظهارکرد: کسی که می خواهد در مقام ریاست جمهوری قرار گیرد باید ظرفیت داشته باشد و هیچ وقت منافع ملی را فدای منافع شخصی نکند.
وی سامان دهی نظام استخدام اداری کشور را از برنامه های دولت خود اعلام کرد و افزود: در دولت کرامت و کار، نظام پرداخت دستمزدها عادلانه خواهد بود.
حجت الاسلام رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد: آنچه خیر و صلاح نظام است روز 29 اردیبهشت به دست مردم رقم بخورد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده ** تنظیم کننده و بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.