رحیم خردمند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گردشگران بیشتر برای بازدید از مناطق گردشگری شلال دون، رود رونه، پل بریم و روستاهای اطراف باشت به این شهرستان سفر کرده اند که در مدارس، پارک ها، مهمانسراهای ادارات و کمپینگ های اقامتی موقت اسکان داده شده اند.
وی با اشاره به اینکه گردشگرانی از کشورهای اروپایی مانند اتریش و آلمان نیز امسال از جاذبه های باشت دیدن کردند، اظهار داشت که بیشترین تعداد مسافران این شهرستان از استان های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان به این دیار سفر کرده اند.
خردمند تصریح کرد که 14 جاذبه گردشگری طبیعی در شهرستان باشت وجود دارد که سالانه پذیرای 400هزار مسافر است.
وی اظهار کرد: پل پریم، درخت کهنسال سرو لار، رود رونه، آبشار گله جنی، سد تنگ تیز، کاگه امیرشیخی، آبشار طوف، کوه دوگوشی، باغات امامزاده ضامن (ع) و تنگ اوی بوستان از مهمترین آثار و جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان باشت به شمار می روند.
وی، منطقه گردشگری شلال دون، کمپینگ اقامتی سید محمد (ع) سرآب نیز، روستای ده بزرگ، منطقه تفریحی پشتکوه خان احمد و روستای نیمدور را از دیگر آثار و جاذبه گردشگری طبیعی شهرستان باشت ذکر کرد.
وی ابراز داشت: شهرستان باشت به دلیل برخورداری از شرایط جغرافیایی، آب و هوای دلپذیر و تنوع جاذبه های گردشگری مانند رودها، چشمه سارها،آبشارها، تپه ماهورها،گلزارهای رنگارنگ قطب اصلی طبیعت گردی در کهگیلویه و بویراحمد است.
شهرستان باشت با وسعت بیش از 2 هزار و 900 کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای 115 روستا، یک شهر، 2 بخش، 14 هزار نفر جمعیت روستایی و 21 هزار نفر جمعیت است.
باشت در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.