کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 300 تفرجگاه طبیعی، 2 هزار و 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز، مکانی مناسب برای گردشگران است.
14 منطقه نمونه گردشگری، 11 روستای هدف گردشگری، 17 اردوگاه رفاهی و چهار کمپینگ اقامتی در کهگیلویه و بویراحمد پذیرای گردشگران نوروزی است.
11 فضای اقامتی و پذیرایی با 207 اتاق و 698 تخت در کهگیلویه و بویراحمد به مسافران این استان خدمات رسانی می‌کند.
محمود باقری روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی در 2 سال اخیر در استان و سخن رئیس جمهوری مبنی محور بودن گردشگری در توسعه استان، این شعار برای نوروز 96 در کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: به مناطق گردشگری بدون امکانات در این استان در نوروز 96 به‌صورت سیار خدمات‌رسانی انجام می‌شود.
باقری بدون اشاره به نوع خدمات‌رسانی به مناطق گردشگری فاقد امکانات، افزود: خدمات موردنیاز در مناطقی مانند 'سرنجل کل' در جاده یاسوج به اصفهان به گردشگران ارائه می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از برگزاری جشن‌های نوروزی با رویکرد متفاوت در سطح شهرستان‌ها خبر داد.
وی اظهار داشت: ایجاد فضای پرنشاط با محوریت آیین‌های نوروزی، جشن‌های باستانی نوروزی، نمایش آداب‌ورسوم مردم استان به گردشگران، ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی تمام شهرستان‌های استان، برپایی غرفه استقبال و برپایی نماز جماعت در اردوگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های نوروزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه برنامه‌های متفاوتی در کنار دیگر برنامه‌های گردشگری برای نوروز 96 در دستور کار قرار دارد گفت: ایجاد کتابخانه‌های سیار در کنار غرفه‌های صنایع دستی در ورودی شهرها از جمله این برنامه‌ها است.
استان 700 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کشور در جنوب غربی ایران قرار دارد.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.