فرزین بهمنی آزاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که ماه‌های اسفند و فروردین حرم بی‌بی حکیمه (س) پذیرای بیشترین تعداد بازدیدکنندگان است.
وی بیان کرد که چند روز اخیر سه کاروان متشکل از 30 نفر از کشور کویت به حرم بی‌بی حکیمه (س) مشرف شدند.
بهمنی آزاد ابراز داشت که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس بیشترین زائران داخلی حرم بی‌بی حکیمه (س) هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران استقرار گروه‌های پزشکی و آمبولانس در کاکا مبارک (ع) و بی‌بی حکیمه (س)، و برپایی چادرهای اسکان برای مسافران را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی 96 در این حرم ذکر کرد.
بهمنی آزاد افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌رسانی سیار، مرمت منابع ذخیره آب در کاکامبارک و بی‌بی حکیمه (س)، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
بهمنی آزاد با یادآوری برگزاری طرح آرامش بهاری و گسترده شدن سفره هفت‌سین در هنگام تحویل سال در حرم بی‌بی حکیمه (س) گفت که تلاش می‌شود، زائران ضمن بهره‌گیری از ثمرات سیاحتی و زیارتی از سرگرمی‌های فرهنگی هم بهره‌مند شوند.
براساس گزارش ها این بانوی بزرگوار از دختران بلافصل حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی‌عباس زندگی می‌کرده است.
براساس روایت ها حضرت بی‌بی حکیمه (س) در زمان امامت حضرت امام رضا (ع) به‌اتفاق برادران و خواهران احمد بن موسی (شاه‌چراغ) فضل و حسین و حیدر و خواهران حکیمه و زبیده و خدیجه از نوادگان امام موسی کاظم (ع) از طریق خوزستان وارد استان فارس شده که عده‌ای به شهادت می‌رسند و بقیه ازجمله حضرت بی‌بی حکیمه (س) در کوه‌ها و دشت بهبهان و اطراف پراکنده می‌شوند.
حرم مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.