به گزارش ایرنا، محمدتقی نظرپور عصر چهارشنبه در بازدید از مدارس شهرستان‌های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ساخت مجتمع‌های آموزشی کار و دانش ضرورتی برای تربیت نسلی ماهر و متخصص برای ورود به بازار کسب و کار است.
وی با اشاره به وجود هزاران دانش آموخته دانشگاهی بیکار در کشور بیان کرد: توسعه مدارس کار و دانش باعث جایگزینی مهارت آموزی به جای مدرک گرایی در کشور خواهد بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار داشت: توجه به ایمن سازی و تجهیز مدارس مناطق محروم از دیگر رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید است که می‌تواند زمینه ساز عدالت در تعلیم و تربیت می شود.
فرماندار گچساران در بازدید از مدرسه روستای سربیشه گفت: این طرح که هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به 15 میلیارد ریال برای تکمیل نیاز دارد.
عبدالرحیم رحیمی گفت: در صورت بهره برداری از مدرسه روستای سربیشه امکان تحصیل 35 دانش آموز در یک آموزشگاه ایمن و استاندارد فراهم خواهد شد.
در این بازدید مقرر شد که 50 درصد از اعتبار مورد نیاز مدرسه روستای سربیشه از سوی آموزش و پرورش و 50 درصد نیز از طرف یک خیر تأمین شود.
روستای سربیشه از توابع دهستان امامزاده جعفر در 25 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
فرماندار باشت نیز در بازدید از مدرسه الزهرای شهر باشت گفت: مدرسه 6 کلاسه باشت در 2 طبقه در حال ساخت است.
سید مسعود حسینی افزود: این طرح هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیز به 12 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.
وی بیان کرد: تاکنون 600 میلیون ریال برای ساخت این فضای آموزشی هزینه شده است.
شهرستان‌های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت حدود 27 هزار نفر دانش آموز دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.