ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که اگر نقشه های جوی تغییری نکند، از دهه سوم دی ماه جاری مناطق جنوبی و جنوب غربی به لحاظ بارشی وضعیت بهتری را تجربه خواهند کرد.
براساس گزارش سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی شهرستانهای هشت گانه این استان درسال جاری نسبت به مدت مشابه سال کاهش یافته است، بطوری که یاسوج در سال جاری تاکنون 139.7میلیمتر بارندگی داشته که این میزان در سال گذشته 247.3میلیمتر بوده است.
دشت امامزاده جعفر گچساران با 85.9میلیمتر در سال جاری کمترین بارندگی را داشته که این میزان درمدت مشابه سال گذشته231میلیمتر بوده است.
دشت امامزاده جعفر گچساران با 6هزار هکتار وسعت از قطب های کشاروزی کهگیلویه وبویراحمد است.
میزان بارندگی در سال زراعی جاری در دوگنبدان مرکز گچساران با 98.6میلیمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 125.5میلیمتر کاهش نشان می دهد.
در دهدشت با 169میلیمتر میزان بارندگی 115.1میلمتر، لیکک با 130.7میلمتر184.2میلیمتر و سی سخت با 165.6میلیمتر میزان بارندگی سال زراعی 109.3میلمتر کاهش یافته است.
میزان بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد درسال زراعی علاوه برکاهش با تاخیر 2 ماهه آغاز شد که این امر سبب نگرانی کشاروزان دیم کار این استان شده است.
سالانه در سطح 120هزار هکتار محصولات زراعی دیم شامل گندم، جو ،کلزا و حبوبات در کهگیلویه وبویراحمد کشت می شود.
خبرنگار:مظفر عدالت نسب**انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.